استاندار تهران: اقدامات ریلی در شهرهای حومه ای ستودنی است
استاندار تهران با اشاره به توسعه خطوط ریلی در این استان اعلام کرد: ریل گذاری و اقدامات مقدماتی برای رساندن قطار به شهرهای حومه ای پایتخت قابل تقدیر و ستودنی است.
استاندار تهران با اشاره به توسعه خطوط ریلی در این استان اعلام کرد: ریل گذاری و اقدامات مقدماتی برای رساندن قطار به شهرهای حومه ای پایتخت قابل تقدیر و ستودنی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران که با حضور فرمانداران و مدیرکل راه آهن استان تهران برگزار شد گفت: اقدامات ریلی به شهرهای اطراف تهران از جمله شهریار، ملارد، پرند و ... قابل قبول بوده است.
به گفته وی، در تلاش هستیم برخی از این اقدامات از جمله زیرگذر تهران_ سمنان تا اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح شود.
استاندار تهران تاکید کرد: در کنار اقدامات ریلی باید مطالبات مردم نیز مدنظر بگیرد و با بکار گیری سرمایه گذاران مطالبات به حق مردم نیز پرداخت شود.
به گفته وی، در برخی از طرح ها باید اراضی شخصی تملک و خریداری شود که باید با ورود سرمایه گذاران این اقدام انجام شود.
استاندار تهران با اشاره به لزوم توسعه خطوط حمل و نقل ریلی بر سرعت بخشیدن به احداث قطار حومه ای غرب استان تهران تاکید کرد.
وی تاکید کرد: طرح مطالعات اولیه قطار حومه ای تهران، قدس، شهریار، اندیشه و ملارد جهت اخذ سرمایه گذار ارائه شده است.
بندپی ادامه داد: این طرح شامل ۱۸ کیلومتر خط جدید و ۲۳ کیلومتر خط موجود تا ایستگاه ملکی و در مجموع به طول ۴۱ کیلومتر است که فرمانداری ها و شهرداری های این مسیر آمادگی برای همکاری لازم جهت اجرایی شدن این پروژه را دارند.
وی یادآور شد: احداث و اجرای قطار حومه ای غرب استان تهران مطالبه جدی شهروندان است که اقدامات لازم برای تسریع در اجرای این پروژه و جذب سرمایه گذار پیگیری می شود.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه گفت: اقدامات خوبی در شهرستان های جنوب شرق استان از جمله ورامین و پیشوا و شهرستان های غربی استان از جمله اسلامشهر، قدس، شهریار و ملارد در دست اجرا است.
سعید رسولی تاکید کرد: برای اجرای بهتر و سریع این طرح ها عزم فرمانداران و شهرداران را می طلبد که با اختصاص زمین مناسب این طرح ها اقدام شود.
وی ادامه داد: در شهر تهران پروژه تونل خط آهن تهران_ تبریز را داریم که قبل از شروع مدیریت من ۹ کیلومتر تونل از امکانات روشنایی برخوردار نبود و همچنین سیستم کنترل قطار در داخل تونل برقرار نبود که تاکنون ۶ کیلومتر این تونل صاحب امکانات روشنایی شده و سیستم کنترل قطار نیز در داخل تونل برقرار شد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی تعهدات راه آهن نسبت به تکمیل طرح خط آهن تهران_ تبریز انجام شده اما شهرداری تهران قرار بود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص دهد که هنوز این اعتبار واگذار نشده است.
وی یادآور شد: با توجه به تمامی محدودیت ها راه آهن مصمم است که تمامی تعهداتی که در کلیه طرح ها دارد بدون کم و کاستی انجام دهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.