| کد خبر: 220601 |

آلودگی هوای پایتخت برای پنجمین روز متوالی

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۴ مهر ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد این در حالیست که طی چهار روز گذشته نیز کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

تین نیوز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۴ مهر ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد این در حالیست که طی چهار روز گذشته نیز کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز (۲۴ مهر ماه) با حاکمیت شرایط جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهیم بود.

طی روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امشب (۲۴ مهر ماه) افزایش ترافیک شبانگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق شود و درنتیجه در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد. هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

با کاهش تندی باد در صبح فردا (۲۵ مهر ماه) شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهیم بود،هرچند که با توجه به کاهش ترافیک در روز تعطیل، نسبت به روز قبل از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

حاکمیت پایداری و سکون جو طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و باعث می‌شود کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی‌ بماند. در اواخر وقت فردا (۲۵ مهر ماه) با افزایش ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده  و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۱۷ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۸ است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است. در چنین شرایطی توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.