| کد خبر: 197764 |

هوای تهران، آخر هفته ناسالم است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حاکمیت جو آرام و افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها، برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد تهران طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) را به دنبال دارد.

تین نیوز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حاکمیت جو آرام و افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها، برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد تهران طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی صبح امروز (۱۷ مهر) به دلیل ازدیاد تردد خودروها و برقراری جو نسبتاً آرام است.

به‌تدریج با رشد ناپایداری و افزایش سرعت باد از سمت غرب شهر تهران، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم‌ می‌شود اما در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک دور از انتظار نیست.

با کاهش سرعت باد در بعد ازظهر امروز (۱۷ مهر) رشد ابر و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود همچنین کاهش میزان ناپایداری و افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات امشب افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

تداوم این وضعیت جوی تا صبح فردا (۱۸ مهر) تجمع موقتی آلاینده‌ها در مناطق پرتردد و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد همچنین با تداوم حاکمیت جو آرام طی فردا همراه با کاهش دما شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد ادامه دارد.

طی فردا شب نیز افزایش حجم ترافیک در اکثر مناطق پایتخت افزایش غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد و پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۴ همچنان در شرایط سالم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.