| کد خبر: 196277 |

افزایش غلظت اُزن در هوای تهران طی بعدازظهر امروز

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پیش‌بینی کرده است که بعد ازظهر امروز (۲۵ شهریور) احتمال افزایش آلاینده ازن در تهران وجود دارد.

تین نیوز

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پیش‌بینی کرده است که بعد ازظهر امروز (۲۵ شهریور) احتمال افزایش آلاینده ازن در تهران وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران، در صبح امروز (۲۵ شهریور) همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر در برخی مناطق شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود. به‌تدریج همراه با افزایش تابش نور خورشید تا نیمه‌ روز و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، طی ساعات ۱۴ الی ۱۸ روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده خواهد شد.

همچنین به‌تدریج با رشد ناپایداری و افزایش سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر امروز (۲۵ شهریور) وضعیت کیفیت هوای پایتخت رو به بهبودی سوق پیدا خواهد کرد. اگرچه در اواخر وقت دوشنبه با توجه به افزایش حجم ترافیک در مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق دور از انتظار نیست.

با افزایش ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز سه‌شنبه (۲۶ شهریور) کیفیت هوای صبحگاهی نسبت به روز قبل در وضعیت مطلوب‌تری قرار خواهد گرفت. هم‌چنین حاکمیت ناپایداری جوی، تشکیل آلاینده ازن را محدود می‌کند بنابراین پیش‌بینی می‌شود از غلظت این آلاینده نسبت به روز پیشین کاسته شود.

تا اواخر وقت سه‌شنبه با کاهش میزان ناپایداری جوی و کاهش سرعت باد احتمال می‌رود که افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پایتخت موجب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا شود.

 بنا به گفته وزارت بهداشت احتراق خودروها و موتورسیکلت‌ها و نبود کاتالیست مناسب باعث افزایش غلظت ناکس و در نتیجه غلظت ازن می‌شود. این آلاینده در واقع  آلاینده‌ای ثانویه است که از طریق واکنش‌ شیمیایی بر اثر تابش آفتاب و برخورد با عناصری مانند ترکیبات آلی فرّار (VOC) تولید می‌شود. برای مثال می‌توان گفت که بوی اطراف پمپ‌بنزین‌ها بوی آلاینده‌ VOC است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.