| کد خبر: 191107 |

طرح کنترل آلودگی هوا پنجشنبه ها هم در پایتخت اجرا می شود

ساعت اجرای طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ است.

تین نیوز

 مدیر واحد محدوده های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح کنترل آلودگی هوا در محدوده زوج یا فرد سابق روزهای پنجشنبه نیز اجرا می شود اعلام کرد: ساعت اجرای این طرح در روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عمار سعیدیان فر  گفت: طرح کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم طرح ترافیک) از اول تیر امسال جایگزین طرح زوج و فرد شد و در چند روز گذشته در محدوده زوج و فرد سابق این طرح اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ساعت اجرای این طرح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۶:۳۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه نیز از ۶:۳۰ تا ۱۳ است و تردد خودروها در محدوده این طرح در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی آزاد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه محدوده اجرای طرح کنترل الودگی هوا از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران است، تصریح کرد: براساس این طرح، دیگر ملاک ورود به محدوده زوج یا فرد سابق آخرین رقم سمت راست پلاک‌های خودرو نیست و خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و خودروهای پلاک شهرستان ۱۵ روز می‌توانند به این محدوده به صورت رایگان وارد شوند.

سعیدیان فر تاکید کرد: شرط اصلی برای بهره مندی از تسهیلات طرح جدید ثبت نام خودرو در سامانه my.tehran.ir است و اگر مالکان، خودروی خود را در این سامانه ثبت نکنند علاوه بر عوارض مشمول جریمه می‌شوند.

به گفته وی، اگر مالکان خودروها می‌خواهند بیش از ۲۰ روز وارد محدوده زوج و فرد سابق یا کنترل آلودگی هوا شوند باید روزانه نصف عوارض طرح ترافیک را بپردازند.

سعیدیان فر همچنین گفت که مهلت یک‌ماهه‌ای برای پرداخت عوارض این طرح به شهروندان داده می‌شود که البته شرط این موضوع نیز ثبت نام در سامانه my.tehran.ir است.

وی افزود: اگر فردی روز پنجشنبه با خودروی خود وارد محدوده کنترل آلودگی هوا شود از سهمیه ۲۰ روز رایگان خود استفاده کرده است.

مدیر واحد صدور ارم و محدوده‌های های ترافیکی شهرداری تهران تصریح کرد: براساس آن چیزی که شورای ترافیک تهران مصوب کرده اگر فردی از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان خود در محدوده کنترل آلودگی هوا در یک فصل استفاده نکند، سهمیه او به فصل بعدی انتقال نمی‌یابد؛ یعنی باید تنها از این تسهیلات تنها در فصل خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه ساکنان این محدوده (زوج و فرد سابق) از تخفیف ۵۰ درصدی برای تردد در این محدوده برخوردار می‌شوند، گفت: یک‌بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود بعد از ساعت ۱۷ نیز برای ساکنان این محدوده رایگان خواهد بود.

سعیدیان فر تاکید کرد: ساکنان محدوده زوج وفرد برای برخورداری از این تخفیف علاوه بر ثبت نام در سامانه تهران من باید مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر به تأیید برسانند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح کنترل آلودگی هوا ۲۵ درصد تخفیف نیز برای تردد دارندگان معاینه فنی برتر در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش ایرنا، علاوه بر طرح کنترل آلودگی هوا، طرح ترافیک اصلی نیز در محدوده مرکزی پایتخت اجرا می‌شود.

براین اساس محدوده «طرح ترافیک» از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و ۱۷ شهریور است و این طرح روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.