| کد خبر: 170321 |

◄ تاکید بر استحکام‌بخشی سازه‌ای بافت‌های فرسوده شمال تهران

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بافت‌های فرسوده منطقه سه بر بهسازی محیطی و استحکام‌بخشی سازه‌ای املاک واقع در محدوده بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرتهران، بابیان اینکه بافت‌فرسوده در اغلب مناطق شهرتهران وجود دارد، گفت: در دو دهه گذشته، سازمان نوسازی و شهرداری تهران تجربه‌های گران‌قدری در زمینه شیوه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در بافت‌های فرسوده به دست آورده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه سه، زهرا نژادبهرام در خصوص املاک موجود در حاشیه اتوبان صدر افزود: به علت طرح تعریض معبر این محدوده در طولانی‌مدت، این املاک باید تملک شود اما در حال حاضر باید با بهسازی محیطی، امکان زیست مناسب را برای شهروندانی که ساکن این ساختمان‌های مسکونی هستند، فراهم کنیم.

وی گفت: پلکانی بودن یکی از ویژگی خاص و منحصربه‌فرد بافت‌فرسوده این منطقه محسوب می‌شود که از این ظرفیت برای توسعه‌گردشگری شهرتهران می‌توان استفاده نکرد اما به شرطی که با حفظ پلکان‌های موجود، ازنظر محیطی بهسازی لازم انجام شود.

وی بابیان اینکه تمام تلاش‌مان را در زمینه حفظ هویت محله انجام می‌دهیم، ادامه داد: از شهردار منطقه درخواست کرده‌ایم تا یک گروه ویژه برای ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت رفع مشکلات محلات دارای بافت‌فرسوده تشکیل شود.

نژادبهرام درباره سندهای قولنامه‌ای نیز گفت: در حال حاضر، شهرداری‌های مناطق در چارچوب مسئولیت خود با املاکی که دارای سند قولنامه‌ای هستند، همکاری‌های لازم را برای صدور پروانه ساخت انجام می‌دهند.

عضوهیات رئیسه شورای اسلامی شهرتهران افزود:55 میلیارد تومان برای احداث پارکینگ‌های عمومی محلی، مصوب شورای اسلامی شهرتهران است که با همکاری سازمان نوسازی و سازمان عمرانی مناطق ساخته خواهد شد.

نژادبهرام در بازدید از بافت‌های فرسوده محله‌های درب دوم و زرگنده تصریح کرد: تمامی متخصصان شهری در دنیا، استحکام‌بخشی را جایگزین تغییر ترکیب املاک کرده‌اند.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرتهران، گفت: تخریب بافت‌های فرسوده اولین راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد، اما لزوما بهترین راه نیست. به‌این‌علت که ساکنان این محله‌ها به این سبک زندگی عادت کرده‌اند. لذا باید بیش‌تر بر موضوع ایمنی سکونتگاه‌ها و محله‌هایشان تمرکز کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.