| کد خبر: 153974 |

هوای تهران برای چهاردهمین روز ناسالم ماند

وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت طی امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است و انتظار می‌رود تا فردا این شرایط در بیشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد.

تین نیوز

وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت طی امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است و انتظار می‌رود تا فردا این شرایط در بیشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین 24ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت 8 صبح، با شاخص 127 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار داشته است. براساس این گزارش میزان مونواکسیدکربن روی شاخص 42 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با شاخص 95 با اندک فاصله تا خط قرمز هوای پایتخت را برای چهاردهمین روز در شرایط ناسالم قرار داده است.

شاخص آلودگی هوای تهران اما براساس اطلاعات بر خط شرکت کنترل کیفیت هوا در ساعت 12، با 10 شاخص کاهش آلودگی بر روی شاخص 117 قرار دارد.

تهران از ابتدای سال 96، 10 روز پاک، 186 روز سالم، 34 روز ناسالم و یک روز ناسالم داشته است.

هوای تهران برای چهاردهمین روز ناسالم ماند/ غلظت آلاینده‌ها کاهش می‌یابد

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز به ایسنا خبر داده است که وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت طی امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود تا فردا این شرایط در بیشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد.

حسین شهبازی گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از برقراری جوی نسبتا آرام طی امروز (۱۶ آبان) است و تنها در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی 3 تا 5 متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی طی فردا ( 17 آبان)، بیشتر ساعات به ویژه در بعد ازظهر همراه با وزش باد موثر از سمت نواحی جنوب شرقی خواهد بود. برای روز پنجشنبه (۱۸ آبان) نیز تداوم شرایط و وزش باد موثر در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود و به تدریج طی بعد ازظهر از سرعت باد کاسته می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه دما طی دو روز آینده به‌طور نسبی کاهش می‌یابد، گفت: غلظت آلاینده‌ها تا فردا کاهش نسبی می‌یابد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح با شاخص 127 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود و شاخص هم اکنون نیز 118 و همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.