| کد خبر: 140930 |

ردای قالیباف بر تن چه کسی؟/سوابق نامزدهای بهشت

اواخر مرداد شهردار جدید تهران انتخاب می شود. درگیری در بین منتخبین برای گزینه نهایی زیاد است و از گوشه و کنار به گوش می رسد که شاید در دقیقه نود یک گزینه جدید به جمع نامزدهای شهرداری اضافه شود.

تین نیوز

اواخر مرداد شهردار جدید تهران انتخاب می شود. درگیری در بین منتخبین برای گزینه نهایی زیاد است و از گوشه و کنار به گوش می رسد که شاید در دقیقه نود یک گزینه جدید به جمع نامزدهای شهرداری اضافه شود.

 منتخبین پنجمین دوره اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار تهران از بین 24 کاندید 7 کاندید را انتخاب و قرار است از بین این افراد 19 مرداد ماه 2 نفر را انتخاب و در نهایت به یک فرد با کابینه‌اش به عنوان شهردار آینده تهران رأی دهند. 7 کاندید شهرداری تهران دارای سوابق متعددی هستند.

محمدعلی نجفی یکی از کاندیدهای شهرداری از منتخبین پنجمین دوره شورای شهر 21 رأی را در دور اول گرفت. نجفی در سوابق خود وزیر سابق آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست وزارت علوم، رئیس سازمان میراث فرهنگی و مشاور فعلی رئیس جمهور در امور اقتصادی را دارد.

حسین مرعشی با 20 رأی دیگر نامزد شهرداری تهران، نماینده مجلس در دور پنجم و ششم، استاندار کرمان، م سئول دفتر رئیس جمهور در دولت اول هاشمی، معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را در سوابق خود دارد.

الهه کولایی به عنوان تنها زن کاندید برای شهرداری تهران 16 رأی کسب کرد و در سوابق خود نمایندگی مجلس ششم، عضو سابق حزب مشارکت، استاد علوم سیاسی در دانشگاه تهران و عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است.

همچنین محمدعلی افشانی که 14 رأی از منتخبین شورای پنجم گرفت کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه صنعتی شریف، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی در 4 استانداری، عضو حزب اعتماد ملی و استاندار فعلی فارس را در سوابق خود دارد.

حبیب‌الله بیطرف که یکی دیگر از کاندیدای شهرداری تهران بود( ولی طی نامه‌ای در فضای مجازای از این سمت استعفا کرد) از منتخبین 12 رأی گرفت و در سوابق خود استانداری یزد، وزیر نیرو در دولت اصلاحات و معاون پژوهشی و مهندسی وزیر نفت را داشته است.

همچنین محمد شریعتمداری که وی هم زمزمه‌های حضورش در کابینه دولت است 11 رأی از منتخبین گرفت و در سابقه خود قائم‌مقامی وزیر بازرگانی، وزیر بازرگانی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان فضایی ایران را دارد.

همچنین محسن مهرعلیزاده که کمترین رأی را از منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای شهرداری تهران گرفت، استانداری خراسان، رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات و عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش را در سوابق خود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.