| کد خبر: 168396 |

◄ حمل‌ونقل در بخشنامه‌های ارزی بانک مرکزی دیده نشد

با نگاه به بخشنامه‌های بانک مرکزی می‌توان دید که صنعت حمل‌ونقل در قوانین جدید ارزی که فروردین‌ماه به‌منظور کنترل نرخ ارز ابلاغ شد نادیده گرفته‌شده است.

تین نیوز

با نگاه به بخشنامه‌های بانک مرکزی می‌توان دید که صنعت حمل‌ونقل در قوانین جدید ارزی که فروردین‌ماه به‌منظور کنترل نرخ ارز ابلاغ شد نادیده گرفته‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، کامبیز شجاعی نیک، کارشناس صنعت حمل‌و‌نقل در یادداشتی نوشت: عملاً صاحبان کالا تشویق می‌شوند برای استفاده از نرخ دولتی ارز یعنی نرخ 42000 ریال، در امر واردات با حذف شرکت‌های ایرانی ترجیحاً حمل محمولات خود را نیز به شرکت‌های خارجی بسپارند.

این امر سبب نابودی صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی ایران شده و نتیجه‌ای جز ورشکستگی حدود 2 هزار شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی که در حال حاضر مشغول فعالیتند، بیکاری کارکنان، خروج ارز از ایران و یکه‌تاز بودن شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی خارجی ندارد.

ای‌کاش مسئولان در حمایت از این صنعت اعلام می‌کردند صاحبان کالا در ثبت سفارش و سایت نیما و یا هرجای دیگر، حتما یک شرکت حمل ونقل بین المللی ایرانی را بابت حمل محمولات خود ثبت و درج کنند که به جهت استفاده از تسهیلات ارزی‌، فاکتورها و اسناد حمل شرکت‌های ایرانی مورد تایید بانک مرکزی ایران باشد و نه اسناد مالی شرکت‌های خارجی.

تصمیمات غلط که منجر به تشویق تجار برای حذف شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت حمل‌و‌نقل بین‌المللی و جایگزینی شرکت‌های خارجی شده است ، موجودیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی را دچار چنین تحریم داخلی کرده و اگر تغییر رویه‌ای جدی در تصمیم مسئولان و بانک‌ها صورت نپذیرد، متأسفانه باید فاتحه حدود 2 هزار شرکت این بخش را در زمانی بسیار نزدیک خواند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.