| کد خبر: 45585 |

توزیع خالص تمامی گازوئیل یورو۴ تولیدی بعد از تعطیلات نوروز ۹۴

تین نیوز | مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تشریح علت توزیع نشدن کل گازوئیل یورو۴ تولید شده در کشور اعلام کرد: بعد از تعطیلات نوروز ۹۴ تمامی گازوئیل یورو۴ تولید شده به صورت خالص توزیع می‌شود.
 
طبق آمار اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روزانه 100 میلیون لیتر گازوئیل -نفت‌گاز- در پالایشگاه‌های داخلی کشور تولید می‌شود که حدود یک‌چهارم از این رقم دارای استاندارد یورو4 است.
 
علی‌رغم تولید روزانه 24 میلیون لیتر گازوئیل یورو4 در کشور تنها 10 میلیون لیتر آن در جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع می‌شود. در همین مورد مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این سؤالی مبنی بر اینکه مابقی گازوئیل یورو4 تولید شده چگونه به مصرف می‌رسد توضیح داد: هم اکنون زیر ساخت‌های شرکت ملی پخش آمادگی 100 درصد ندارد تا از طریق خط لوله گازوئیل یورو4 را توزیع کند.
 
حسین آقایان ادامه داد: به همین دلیل 10 میلیون لیتر آن به صورت خالص یورو4 عرضه می‌شود و باقی آن با گازوئیل معمولی تولید شده مخلوط می‌شود تا گوگرد آن به کمتر از پنج هزار پی.پی.ام کاهش یابد؛ این موضوع در کاهش آلودگی محیط زیست مؤثر است.
 
مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم که بعد از تعطیلات نوروزی 14 میلیون لیتر بنزین یورو4 باقی مانده نیز به صورت خالص در کشور توزیع شود.
 
هم اکنون در دو پالایشگاه شهید تندگویان تهران و امام خمینی (ره) شازند اراک، روزانه 24 میلیون لیتر گازوئیل یورو4 تولید می‌شود که از این رقم روزانه 10 میلیون لیتر در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، مشهد، اصفهان، قم،‌ اهواز و شیراز توزیع می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.