◄ همکاری SME ها با صنایع بزرگ، موتور محرک اقتصاد حمل ونقل است
بوئینگ آمریکا با بیش از ۴۸ شرکت کوچک و متوسط همکاری می کند؛ الگویی که به گفته رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می تواند مسیر توسعه و هم افزایی صنایع کشور را متحول کند.

بوئینگ آمریکا با بیش از ۴۸ شرکت کوچک و متوسط همکاری می کند؛ الگویی که به گفته رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می تواند مسیر توسعه و هم افزایی صنایع کشور را متحول کند.
به گزارش تین نیوز، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در برنامه «سکه صبح» رادیو اقتصاد با اشاره به ویژگی های بنگاه های کوچک و متوسط (SME) اظهار داشت: این بنگاه ها شامل تمام کسب وکارهای کوچک و متوسط در حوزه های صنعتی، فناوری، گردشگری و کشاورزی هستند که در بازار اقتصادی کشور فعالیت دارند.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تجربیات جهانی در همکاری میان بنگاه های کوچک و شرکت های بزرگ گفت: شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا با بیش از ۴۸ شرکت برای تأمین قطعات و پشتیبانی همکاری دارد و بسیاری از کشورها با تکیه بر همکاری میان بنگاه های کوچک و متوسط مسیر رشد خود را ترسیم کرده اند.
وی افزود: بنگاه های متوسط نقش بسیار مؤثری در زنجیره تولید دارند و ۹۰ درصد از اشتغال رسمی کشور را برعهده گرفته اند. این بنگاه ها بخشی از شبکه زنجیره ارزش ملی محسوب می شوند و در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور نقش کلیدی ایفا می کنند.
روغنی گلپایگانی با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات موفق کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی گفت: این کشورها با محور قرار دادن شرکت های کوچک و متوسط توانسته اند موتور محرک اقتصاد خود را تقویت و به قدرت های اقتصادی جهانی تبدیل شوند.
وی افزود: ما نیز باید برای رشد صنعت، ایجاد اشتغال پایدار و تقویت امنیت اجتماعی از ظرفیت این بنگاه ها که در سراسر کشور پراکنده اند استفاده کنیم. بنگاه های بزرگ به واحدهای کوچک نیاز دارند و در مقابل، بنگاه های کوچک نیز برای بقا و توسعه به صنایع بزرگ متکی هستند.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان کرد: بنگاه های کوچک و متوسط با دسترسی آسان به منابع تولید و نیروی انسانی می توانند با صنایع بزرگ هم افزایی ایجاد کرده و به شکوفایی اقتصاد ملی یاری رسانند.