| کد خبر: 262391 |

تولید در اقتصاد کشور فرمانده ندارد+ فیلم

به آقای رئیس جمهور گفتم، خودتان فرمانده تولید شوید یا یکی را بگذارید فرمانده تولید شود.

تین نیوز

وزیر صمت گفت: تولید در اقتصاد کشور فرمانده ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکو ایران، عباس علی آبادی در رویداد ملی صنعت دانش بنیان اظهارات متفاوتی در مورد عملکرد دولت و مجلس داشت.

 او گفت: هیچ کس اختیار هیچ کاری را ندارد. چون یکسری کارها دست آقای خاندوزی است، یک بخشی دست بانک مرکزی و هر کدام بخشی از کار دستمان است.

وی افزود: من می گویم ارز بدهید. می گویند تو فقط «تیک» درخواست ارز را بزن. من به آقای رئیس جمهور گفتم ما وزیر التماس هستیم. دائم به این و آن التماس می کنیم. اما کاری دستمان نیست.

علی آبادی گفت: ما در کشور یک فرمانده واحد در حوزه تولید نداریم. به آقای رئیس جمهور گفتم، خودتان فرمانده تولید شوید یا یکی را بگذارید فرمانده تولید شود. فقط در اختیار یک نفر باشد و نه اینکه یک بخشی مثلا الان دست آقای خاندوزی یک بخشی از آن دست من و یک بخش دیگرش درست یکی دیگه و هر کدام یک بخشی از کار دستمان باشد. چون هیچ کدام از ما ، هیچ کس پاسخگو نیست. هیچ کس نمی تواند یقه هیچ کسی را بگیرد.

او در ادامه خطاب به سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر یقه من را در مجلس بگیرید، یقه شما را می گیرم.

علی آبادی همچنین به مداخلات زیان بار نمایندگان مجلس هم اشاره کرد و گفت: فشار سیاسی زیاد است و هر روز یکی یک چیزی می گوید.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش گفت:  ما برق کم می آوریم، می رویم سراغ صنعت، در حالی که هیچ کجای دنیا این کار را نمی کنند. قانون هم این اجازه را به ما نمی دهد؛ ولی ما به دلیل ملاحظاتی برق صنایع را قطع می کنیم. وقتی گاز هم کم بیاوریم این کار را می کنیم. چون هیچ کس، هیچ مزیتی برای صنعت قائل نیست.

فیلم اظهارات جالب وزیر صنعت را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. چرا فکر میکنیم حوزه تولید نیازمند فرمانده است؟ آنهم فرمانده واحد؟
    این تفکر ریشه در این پارادایم دارد کانه هیچ کاری در کشور انجام نمیشود مگر به فرماندهی دولت. کانه دولت باید جلو بیفتد و تولید را دنبال خودش بکشد و الا تولید زمین گیر میشود. این پارادایم سر تا پا غلط است و تا اذهان از این مزخرفات پاک نشوند تغییر اساسی در صنعت کشور رخ نمیدهد.آیا در کشور های پیشرفته صنعتی هم اینطور است؟ آیا وزارت صنعت آلمان فرمانده زیمنس و فلکس واگن و بوش و بقیه است؟
    اتفاقا صنعت اصلا نیاز به فرمانده ندارد. نیاز به مزاحمانی از جنس مدیران یقه سفید دولتی هم ندارد.همینکه دولتی ها شر نرسانند بهترین خدمت است به تولید. اگر دست از قیمت گذاری و لجاجت با طبیعت بازار بردارند بهترین خدمت است به تولید.همینکه برای لگن های ایران خودرو انحصار ایجاد نکنند دستشان را باید بوسید. اگر راست میگویند ارز حاصل از صادرات را بُز خری نکنند.
    حجاب راه توئی حافظ از میان برخیز

  • سعید 0 0

    سلام. چرا فکر میکنیم حوزه تولید نیازمند فرمانده است؟ آنهم فرمانده واحد؟
    این تفکر ریشه در این پارادایم دارد کانه هیچ کاری در کشور انجام نمیشود مگر به فرماندهی دولت. کانه دولت باید جلو بیفتد و تولید را دنبال خودش بکشد و الا تولید زمین گیر میشود. این پارادایم سر تا پا غلط است و تا اذهان از این انحرافات پاک نشوند تغییر اساسی در صنعت کشور رخ نمیدهد.آیا در کشور های پیشرفته صنعتی هم اینطور است؟ آیا وزارت صنعت آلمان فرمانده زیمنس و فلکس واگن و بوش و بقیه است؟
    اتفاقا صنعت اصلا نیاز به فرمانده ندارد. نیاز به مزاحمانی از جنس مدیران یقه سفید دولتی هم ندارد.همینکه دولتی ها شر نرسانند بهترین خدمت است به تولید. اگر دست از قیمت گذاری و لجاجت با طبیعت بازار بردارند بهترین خدمت است به تولید.همینکه برای لگن ساز های های ایران خودرو و سایپا انحصار ایجاد نکنند دستشان را باید بوسید. اگر راست میگویند ارز حاصل از صادرات را بُز خری نکنند.
    حجاب راه توئی حافظ از میان برخیز