| کد خبر: 254755 |

◄ فولاد مبارکه رکورد حمل بار ایران را شکست

انتظار در سال های پیش رو با توسعه شبکه ریلی و بهسازی ناوگان حمل بار در این حوزه سهم بیشتری از بارهای فولاد مبارکه از جاده به ریل منتقل شود با این حال احتمال نمی رود فولاد مبارکه رکورد حمل بار ایران را به شرکت دیگری واگذار کند

تین نیوز

فولاد مبارکه بیش از 7 میلیون و 280 هزار تن محصولات خود را در سال 1401 به مشتریان تحویل داده و به این ترتیب رکورد حمل بار ایران را حدود یک میلیون واحد افزایش داده است.

به گزارش تین نیوز، فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین شرکت فولادی ایران و خاورمیانه و از بزرگان فولادسازی جهان به شمار می رود. فولاد مبارکه و شرکت های تابعه آن انواع محصولات فولادی از جمله شمش، تختال، آهن اسفنجی، انواع ورق های فولادی و ... را به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می کند.

این شرکت رکورد دار حمل بارهای فولادی در کشور است. فولاد مبارکه بخش عمده حمل و نقل محصولات خود را توسط ناوگان جاده ای انجام می دهد.

انتظار می رود در سال های پیش رو با توسعه شبکه ریلی و بهسازی ناوگان حمل بار در این حوزه سهم بیشتری از بارهای فولاد مبارکه از جاده به ریل منتقل شود با این حال احتمال نمی رود فولاد مبارکه رکورد حمل بار ایران را به شرکت دیگری واگذار کند و همچنین سهم بارهای ریلی نیز در این شرکت به سرعت افزایش یابد.  

این شرکت معظم فولادسازی برای حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز و محصولات نهایی خود با شرکت های حمل و نقلی شناخته شده و صاحب نام کشور از جمله شرکت حمل و نقل توکا همکاری می کند.

با توجه به این که فولاد مبارکه یکی از بزرگترین صاحبان بار درکشور به شمار می رود و هیچ شرکت تولید کننده ای از نظر وزن بار، همتای این شرکت نیست، شرکت های حمل و نقلی بزرگ ایران همواره خواستار همکاری با این شرکت و مشارکت در حمل محصولات فولاد مبارکه هستند.

 

جزئیات شکسته شدن رکورد حمل بار ایران توسط مبارکه

یونس حمزوی مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه با اشاره به شکسته شدن رکورد حمل بار ایران توسط این شرکت در این باره گفت: در سال 1401 شرکت فولاد مبارکه با ارسال و تحویل بیش از 8 میلیون و 364 هزار تن انواع محصولات به مشتریان داخلی و صادراتی، رکورد چشمگیری در تحویل سالانه کالا به ثبت رساند.

این مقام مسئول در فولاد مبارکه توضیح داد: رکوردشکنی در حوزه حمل بار در این شرکت با رشد 924 هزار تنی و 12.4 درصدی نسبت به سال قبل و همچنین رشد حدود 8 درصدی نسبت به رکورد قبلی در سال 99 به ‌دست‌آمده است.

حمزوی یادآور شد: آمارها حاکیست عملکرد فولاد مبارکه در حوزه حمل و نقل نسبت به برنامه سالانه از پیش تعیین شده 2 درصد رشد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 87 درصد حمل محصولات به‌صورت جاده‌ای حمل و تحویل مشتریان گردید و با عبور از 7280 هزار تن و افزایش حدود یک‌میلیون تنی و رشد حدود 16 درصدی نسبت به سال قبل و همچنین رشد بیش از 11 درصدی نسبت به رکورد قبلی در سال 99،  جدیدترین رکود حمل بار ایران توسط مبارکه به ثبت رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این که تنها 13 درصد محصولات ریل پسند فولاد مبارکه توسط ریل حمل می شود بیانگر ضعف مفرط در مدیریت حمل و نقل کشور است . البته با این اعوجاج ذهنی که آقایان دارند و دنبال اعداد می گردند تا حب نفس خود را نشان دهند و هی عبارت فکاهی رکوردکشنی را بیان می کنند بعید می دانم فرصتی برای کارهای اساسی پیدا کنند .