| کد خبر: 245354 |

◄ حوزه حمل و نقل با ورود نوآوری توسعه می‌یابد

مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با شناسایی و حمایت از طرح‌های فناورانه، حوزه حمل و نقل را در کشور توسعه بدهد.

تین نیوز

مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با شناسایی و حمایت از طرح‌های فناورانه، حوزه حمل و نقل را در کشور توسعه بدهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، بی‌شک صنعت حمل و نقل یکی از اجزاء مهم در پازل رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود، این بخش دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان دارد.

صنعت حمل و نقل با اقسام مختلف زمینی، دریایی و هوایی، به دلیل نقش زیربنایی خود تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی و پیشرفت کشورها دارد و در عین حال بدیهی است که این صنعت همگام با گسترش تکنولوژی‌های مختلف در دنیا، نیازمند توسعه و نوآوری باشد.

در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش می‌کند راه را برای ورود نوآوری‌ها به حوزه حمل و نقل پیشرفته با ایجاد بستری برای به کار بستن قابلیت‌های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش این صنعت هموار کند.

مرکز طرح های کلان ملی فناوری با هدف تحقق اهداف این معاونت اقدام به شناسایی و حمایت از طرح‌های فناورانه در این حوزه و در بخش‌های اصلی دریایی، زمینی و هوایی کرده است.

از مجموع ۲۹ طرح حمایت شده از زمان آغاز به کار مرکز طرح های کلان ملی فناوری، تمامی آن‌ها در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ مورد حمایت قرار گرفته‌اند. مجموعا در حدود ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از طرح ها مصوب شده است که از این میزان رقمی در حدود ۱۰۲ میلیارد تومان سهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

همچنین به خاطر پیشرفت پروژه و شاخص‌های کلیدی عملکرد تعیین شده تا کنون اعتباری در حدود ۲۱ میلیارد تومان از سهم معاونت پرداخت شده و پیشرفت مالی ۲۰ درصدی رخ داده است. از مجموع ۲۹ طرح حمایت شده، بخش حمل و نقل زمینی با تعداد ۲۲ طرح، بیشترین تعداد طرح های مورد حمایت را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی نسبت توزیع ریالی طرح‌ها حاکی از آن است که از مجموع ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بخش زمینی با رقمی بالغ بر ۱۹۱ میلیارد تومان بیشترین میزان ریالی حمایت را به خود اختصاص داده است.

در حدود ۸۵ درصد از حجم ریالی طرح‌های سرمایه گذاری شده در این حوزه تاکنون با موفقیت همراه بوده‌اند. تجهیزات سیستم رانش و مبدل‌های الکتریکی قطار مترو در طبقه بندی زمینی که مجری آن جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت در سال ۱۳۹۰ بوده از اولین طرح‌های کلان ملی در این حوزه محسوب می‌شود که خاتمه یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.