| کد خبر: 202943 |

​کمبود جایگاه‌های سی. ان. جی باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سی. ان. جی و صنایع وابسته استان تهران با اشاره به اینکه گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی، مصرف سی. ان. جی را ۸ تا ۱۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌دهد، ‌گفت: کمبود جایگاه‌ها باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.

تین نیوز

 رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سی. ان. جی و صنایع وابسته استان تهران با اشاره به اینکه گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی، مصرف سی. ان. جی را ۸ تا ۱۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌دهد، ‌گفت: کمبود جایگاه‌ها باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.

به گزارش تبن نیوز به نقل از ایسنا، «اردشیر دادرس»  با اشاره به اینکه بعد از اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن ۱۵ تا ۲۰ درصد به مصرف سی. ان. جی در شهرهای بزرگ افزوده شد، ‌ ادامه داد:‌ در شهرهای کوچک رشد مصرف سی. ان. جی، ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است.

وی افزود: امیدواریم تا آخر سال بتوانیم شاهد رشد ۳۰ درصدی مصرف سی. ان. جی در کشور باشیم.

دادرس با بیان اینکه سی. ان. جی جایگزین مناسبی برای بنزین است، ‌ گفت:‌ جایگزینی سی. ان. جی می‌تواند در زمینه مبارزه با آلودگی هوا نیز موثر باشد.

به گفته دادرس، ‌ اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ ظرفیت جایگاه‌ها فعال است مابقی ظرفیت خالی است بنابراین حتی با افزایش تعداد خودروهای سی. ان. جی سوز نیز مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز آنها نداریم.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی تا دو سال آینده دوگانه سوز می‌شوند، ‌ ادامه داد:‌ از همین رو در برخی مناطق کلان‌شهرها نیاز داریم تا جایگاه اضافه شود زیرا با توجه به آمایش جغرافیایی و تناسب بین جایگاه و خودرو باید تناسب مستقیمی برقرار باشد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سی. ان. جی و صنایع وابسته استان تهران تاکید کرد: در برخی نقاط  کلانشهرها به علت گرانی زمین، کمبود جایگاه محسوس است. به طور مثال در مناطق غربی و جنوب غربی تهران به شدت کمبود جایگاه داریم اما در شرق و جنوب شرق جایگاه به تناسب مصرف وجود دارد.

وی افزود:‌ نیاز است برای  پراکندگی جغرافیایی مناسب جایگاه‌ها، با همکاری شهرداری، استانداری و وزارت نفت اقدام شود.

دادرس گفت: پیشنهاد ما این است عزم ملی و اراده جدی پشت قضیه باشد تا تعدادی زمین در مناطق  مختلف کلان شهرها واگذار شود تا شاهد کمبود احداث جایگاه در مناطق مورد نیاز و مناطقی که کشش مصرف و تقاضای زیادی وجود دارد، ‌ نباشیم.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.