| کد خبر: 199001 |

درخشش حمل و نقلی‌ها در بورس

​بازارسهام در هفته نیمه تعطیلی که گذشت بازدهی حدودی ۰.۵ درصدی را برای سرمایه گذارانش ثبت کرد. بعد از ریزش‌های سنگین چند هفته متمادی، تالار حافظ در سه روز معاملاتی هفته گذشته شاهد دو روز مثبت نسبتاً قدرتمندی بود که ریزش اولین روز هفته را پوشش داد.

تین نیوز

بازار سهام در هفته نیمه تعطیلی که گذشت بازدهی حدودی ۰.۵ درصدی را برای سرمایه گذارانش ثبت کرد. بعد از ریزش‌های سنگین چند هفته متمادی، تالار حافظ در سه روز معاملاتی هفته گذشته شاهد دو روز مثبت نسبتاً قدرتمندی بود که ریزش اولین روز هفته را پوشش داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  مانا، نگاهی به آمار معاملات هفته گذشته نشان می‌دهند که در پایان هفته گذشته شاخص کل با ۳۸۵۳ واحد افزایش نسبت به هفته ماقبل، در سطح ۳۰۹ هزار و ۶۶۱ ایستاد.

شاخص کل هم وزن با ۳۷۳۷ واحد افزایش معادل ۶۲.۴  درصد  رشد مواجه شد.

در سه روز کاری اولین هفته آبان ماه ارزش کل معاملات اوراق بهادار بیش از  ۳۰ هزار ۹۱۸ میلیارد ریال بود که افتی ۴۰ درصدی داشت. همچنین بیش از هفت میلیارد و ۸۲ میلیون برگه انواع اوراق بهادار نیز مورد معامله قرار گرفت و کاهشی ۴۱ درصدی را نسبت به هفته پایانی مهرماه ثبت کرد.

موج گزارش‌های مهم

در هفته‌ای که گذشت اهالی تالار حافظ با وجود چند روز تعطیلی به طور جدی چشم به سایت کدال داشتند تا با بررسی گزارش‌های تولید و فروش مهر ماه شرکت‌ها بتوانند استراتژی دقیقی برای پنج ماهه پایانی سال طراحی کنند. بر همین اساس گزارش‌های منتشر شده شرکت‌ها در این مدت شاید مهمترین متغیر اثر‌گذار در بازار بوده است.

بهترین صنایع

روند مثبت در کلیت بازارسهام طی روز‌های دو‌شنبه و چهارشنبه باعث شد تا اکثر گروه‌های حاضر در بورس و فرابورس با بازدهی مثبت به کار خود پایان دهند. در این میان سه گروه هتل داری، استخراج سایر معادن و محصولات کاغذی با بیشترین بازدهی در صدر صنایع بازار ایستادند.

اقبال به نماد‌های حمل و نقلی

بررسی گروه‌های مختلف نشان می‌دهد که صنعت حمل و نقل نیز در هفته گذشته جزء صنایع خوب و پربازده بازار بود. شاخص این صنعت در مدت مورد بررسی بیش از هشت درصد رشد داشت. نگاهی به نماد‌های حاضر در این گروه نشان می‌دهد که نماد‌های این گروه در هفته مورد بررسی با اقبال بازار و خریداران مواجه بودند.

پیش بینی این هفته

اما برای هفته جاری نیز به نظر می‌رسد بازار باید منتظر حجم عرضه‌ها به خصوص در نماد‌هایی باشد که ظرف هفته گذشته بیش از ۱۰ الی ۱۵ درصد بازدهی را برای سهامدارانش به همراه داشته است. در مجموع طی روز‌های هفته جاری موضوع مهم برای تعیین تکلیف روند معاملات بازار سهام تا پایان سال متغیر مهمی به نام حجم معاملات است. حجم معاملات در هفته گذشته و با وجود رشد شاخص کل و شاخص هم وزن، در رقم قابل قبولی قرار نداشت. برخی از کارشناسان پایین بودن این عدد را به دلیل تعطیلات هفته می‌دانستند و معتقد بودند در این شرایط نمی‌توان تحلیل دقیقی از معاملات داشت.

یک متغیر سرنوشت ساز

بر همین اساس در هفته جاری بررسی حجم معاملات موضوع مهمی خواهد بود. در صورتی که این متغیر به رقم مناسبی برسد و شاخص کل نیز بتواند در محدوده‌های فعلی خودش را تثبیت کند می‌توان به آینده بازار امیدوار بود. در هر صورت بازار این هفته که بازهم با یک روز تعطیل در پایان هفته مواجه است حول محور یک متغیر مهم یعنی حجم معاملات می‌چرخد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.