| کد خبر: 194493 |

توزیع لاستیک کامیون با نرخ کمتر از بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی از توزیع لاستیک کامیون کمتر از نرخ بازار خبر داد و گفت:در بحث روغن‌ موتور هم پیگیری‌هایی شده و وضعیت فعلی نسبت به گذشته بهتر شده و این موضوع نیز اکنون تقریبا از حالت بحرانی خارج شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از توزیع لاستیک کامیون کمتر از نرخ بازار خبر داد و گفت:در بحث روغن‌ موتور هم پیگیری‌هایی شده و وضعیت فعلی نسبت به گذشته بهتر شده و این موضوع نیز اکنون تقریبا از حالت بحرانی خارج شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شهرام آدم نژاد در خصوص سهمیه سوخت کامیون ها و موضوع سوء استفاده از کارت‌های سوخت اظهار کرد: در بسته سهمیه سوخت چند مشکل وجود داشت؛ اولاً هیچ محدودیتی برای کسی که بار حمل می‌کند، نباید ایجاد کنیم و هر چقدر سوخت نیاز دارد باید به او بدهیم که در برخی از جاها این اقدام انجام نشده و بخش عمده آن به این خاطر است که مستندات بخش درون‌شهری هنوز کامل نشده است.

وی ادامه داد: البته وزارت کشور تلاش زیادی در این خصوص انجام داده و پیشرفت خوبی نیز در این زمینه داشته است؛ بنابراین تا این اقدامات کامل شود، مجبور هستند مقداری محدودیت‌ها را زیاد کنند. در حوزه جاده‌ای برای مشکلی که اکنون وجود دارد و سهمیه را یک ماه بعد می‌دهند، فعالیت رانندگان در برخی از ماه‌ها کم و در برخی ماه‌ها زیاد است؛ بنابراین این مورد را باید یک مقدار به‌روزتر کرد تا بتوانیم زمان تخصیص را با همکاری شرکت پخش هماهنگ و ساماندهی کنیم.

وی با یادآوری این‌که هنوز سهمیه 600 تومانی سوخت در اختیار رانندگان قرار داده نشده که امیدواریم در آینده این اتفاق صورت گیرد، تصریح کرد:‌ تن‌ بر کیلومتر مبنایی برای کشف قیمت است و  این مبنای درست است تا کشف قیمت بار صورت بگیرد و راننده بداند که مسیر را به چه قیمتی باید طی کند و موارد دیگری نیز می توان بر آن اعمال کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره تامین لاستیک کامیون‌ها اظهار کرد: با وجود مشکلات زیادی که امسال در خصوص تأمین ارز وجود داشت، خوشبختانه واردات لاستیک پس از استفاده از ظرفیت داخل صورت گرفته و در دو ماه گذشته توزیع لاستیک شرایط بهتری داشته است و امیدواریم برای ماه آینده نیز این اقدامات ادامه داشته باشد.

آدم‌نژاد با بیان این‌که قیمت توزیع لاستیک در حال حاضر  کمتر از  نرخ بازار است، تاکید کرد: در این خصوص پیگیری هستیم تا با همکاری وزارت صمت اقدامات مناسبی انجام دهیم؛ در بحث روغن‌ موتور هم پیگیری‌هایی شده و وضعیت فعلی نسبت به گذشته بهتر شده و این موضوع نیز اکنون تقریبا از حالت بحرانی خارج شده است. 

وی بیان کرد: اگر کامیون‌داری سهمیه لاستیک خود را دریافت نکرده  یا با مشکلاتی در این مسیر روبروست از طریق سازمان راهداری می‌تواند اقدام کند و در این سازمان فرآیند مناسبی برای رسیدگی به این مشکلات تعبیه شده است.

 به گفته وی، در رابطه با پروژه‌های لاستیک خودروهای سنگین تلاش شده تا با همکاری وزارت صمت نیاز موجود با واردات تامین شود و از سوی دیگر تولید داخل تقویت شود تا نیاز به صورت داخلی تامین گردد؛  فکر می‌کنم تا دو سال آینده این اتفاق صورت گیرد و اکنون در تعدادی از شهرهای کشور، کارخانه‌هایی تاسیس شده است و وزارت صمت نیز حمایت‌های خوبی در این راستا انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.