| کد خبر: 187593 |

پافشاری تولیدکنندگان برای استفاده از کامیون‌های رباتیک

شرکت‌های بزرگ تولید کامیون باید اثبات کنند در حال پیشرفت در تولید خودروهایی هستند که در نهایت به کانتینرهای حمل بار با قابلیت رانندگی خودکار تبدیل خواهند شد.

تین نیوز

یک کارشناس اقتصاد خودرو  از پافشاری تولیدکنندگان جهانی برای استفاده از کامیون‌های رباتیک، خبر داد و گفت: برخلاف رانندگان کامیون، کامیون‌های رباتیک قانون ساعت کاری ندارند و می‌توانند کل ساعات هفته در حال کار باشند.

به گزارش تین‌تین نیوز، مرتضی قانع با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ تولید کامیون باید اثبات کنند در حال پیشرفت در تولید خودروهایی هستند که در نهایت به کانتینرهای حمل بار با قابلیت رانندگی خودکار تبدیل خواهند شد. سهامداران تقاضا دارند حین اینکه شرکت‌های خوبی مثل تسلا، امبارک و توسیمپل در حال تسخیر بازار هستند، تولیدکنندگان بزرگی مثل دایملر، ولوو، و نویستار پیشرفت قابل توجهی در این زمینه کسب کنند.

این یکی از دلایلی است که دایملر شرکت تورک رباتیک را خریداری کرد، تولیدکننده‌ سیستم‌های رانندگی خودکار که خودروساز آلمانی برای تجاری‌سازی کامیون‌های بدون راننده در آمریکا از آن بهره خواهد برد.

اما در همین حین که رئیس کمپانی تورک مدعی شده زمینه‌ خیلی خوبی برای کامیون‌های بدون راننده در بازار آمریکا وجود دارد، دایملر گفته است همچنان به نقش مهم رانندگان در آینده اعتقاد دارد.

چطور هردوی این ادعاها می‌توانند درست باشند؟

شرکت‌های کامیون سازی به این دلیل ادعاهای دوگانه‌ای دارند که اگر انگیزه‌ی اصلی خود را افشا کنند بخشی از حوزه‌های انتخاباتی هیئت مدیره از دست آن‌ها عصبانی خواهند شد، و این برای تجارت خیلی بد است. و در صنعتی که تلاش می‌کند رانندگان جوانی پیدا کند، که در نهایت قرار است با روبات‌ها جایگزین شوند این اصلا کار هوشمندانه‌ای نیست.

براساس این گزارش، تولیدکنندگان کامیون دو نوع مشتری دارند. یکی مشتریان عمده که بخش زیادی از محصولات شرکت‌های تولیدی کامیون را می‌خرند. اما گاهی اوقات زمانی که کامیون‌های بزرگ دچار مشکل می‌شوند، از رانندگان کامیون مستقل برای رفع مشکل بهره می‌برند.

حاملان بار خدمات پیچیده‌ای در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. البته خودروی رباتیک هم می‌تواند بهترین مسیر را انتخاب کند. امکان انجام تعمیرات در جایگاه‌های مخصوص برای آن‌ها وجود دارد. کامیون برای تعمیرات خودش برنامه‌ریزی کرده و مشکلات را نظارت می‌کند، و حتی قبل از وقوع آن‌ها را رفع می‌کند. کامیون‌های رباتیک آینده قرار است خودروهایی الکتریکی یا با سلول سوختی هیدروژنی باشند، تکنولوژی‌ای که نسبت به موتور دیزلی آلودگی کمتری دارد.

دایملر به وضوح اعلام کرده نقشه‌هایش برای تجاری کردن صنعت خودرو خواستار کامیون‌های بدون راننده‌ی سطح چهار است تا بتوانند تمام وظایف رانندگی را انجام داده و نسبت به محیط اطراف خود آگاه باشند.

اقتصاد کنونی مایل است هزینه‌های غیرضروری را از سیستم خارج کند. وقتی تکنولوژی کامیون رباتیک پیشرفت کند، حمل‌کنندگان بار بازگشت هزینه‌های صرفه‌جویی شده‌ی خود را طلب می‌کنند. اگر مثلا دایملر این بازگشت هزینه‌ها را فراهم نکند، ‌یک تولیدکننده‌ی دیگر این کار را خواهد کرد. پیشرفت کردن مشکلات خاص خودش را هم دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.