| کد خبر: 180494 |

◄ همتی: دو سال دیگر هر هزار تومان، یک تومان می‌شود

رییس‌کل بانک مرکزی نوشت: لایحه حذف ۴صفر پول ملی را به دولت ارائه کرده‌ام و با توجه به عرف چند ده سال گذشته بین مردم پیشنهاد شده هر ده‌هزار ریال فعلی معادل یک تومان و هر تومان معادل یکصدریال جدید باشد.

تین نیوز

رییس‌کل بانک مرکزی در دو پست اینستاگرامی خود جزئیاتی از حذف 4 صفر از پول ملی ارائه کرد.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالناصر همتی در این پست‌ها نوشت: لایحه حذف ۴صفر پول ملی را به دولت ارائه کرده‌ام و با توجه به عرف چند ده سال گذشته بین مردم پیشنهاد شده هر ده‌هزار ریال فعلی معادل یک تومان و هر تومان معادل یکصدریال جدید باشد.

رییس کل بانک مرکزی درباره جلسه با فراکسیون ولایی مجلس توضیح داد: در این جلسه برنامه‌های بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز و حرکت تعادلی نرخ ارز و نیز کنترل شتاب تورم را تشریح کردم و توضیح دادم که با شروع کانال‌های جدید مالی کشورهایی که مجوز واردات نفت گرفته‌اند، روند تأمین ارز ازطریق سامانه نیما طی چند روز اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

طی جلساتی که با مسئولین محترم اتاق بازرگانی و صادرکنندگان محترم داشتیم عرضه ارز صادرکنندگان در صرافی‌ها و نیز سامانه نیما بسط خواهد یافت. این خبر را هم اعلام کردم که لایحه حذف ۴صفر پول ملی را به دولت ارائه کرده‌ام و با توجه به عرف چند ده سال گذشته بین مردم پیشنهاد شده هر ده‌هزار ریال فعلی معادل یک تومان و هر تومان معادل یکصدریال جدید باشد.امیدوارم با تصویب دولت و تأیید مجلس محترم اقدامات اجرایی آن را آغاز کنیم.

او همچنین نوشت: لازمه اجرایی شدن این طرح تصویب دولت و تایید مجلس است که امیدوارم تحقق یابد. یک فرایند زمان بر به لحاظ حقوقی و فنی دارد و بر مبنای برآورد کارشناسان ما اجرای آن نزدیک دو سال طول می‌کشد. این اقدام در کنار سایر اقدامات اساسی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی و به‌کارگیری ابزارهای نوین سیاست‌های پولی و شیوه‌های جدید و کارآمد نظارت بر بانک‌ها خواهد بود و عملیاتی شدن آن عملاً متأخر بر اصلاحات بانکی خواهد بود.

همتی اضافه کرد: بعد از قانونی شدن، پول‌های جدید به‌تدریج و با جایگزینی آن‌ها با اسکناس‌های فرسوده قبلی وارد چرخه می‌شوند و هزینه آن قابل‌مقایسه با هزینه چاپ حجم زیاد اسکناس‌های فعلی نخواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.