| کد خبر: 180438 |

◄ تخصیص ارز حاصل از صادرات نفتی به کالاهای اساسی

رئیس‌کل بانک مرکزی از تخصیص ارز حاصل از صادرات نفتی به کالاهای اساسی و استراتژیک خبر داد.

تین نیوز

رئیس‌کل بانک مرکزی از تخصیص ارز حاصل از صادرات نفتی به کالاهای اساسی و استراتژیک خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بانک مرکزی،‌ عبدالناصر همتی عصر در جلسه هم‌اندیشی با هیات رییسه و اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: ارز حاصل از صادرات نفتی به کالاهای اساسی و استراتژیک اختصاص می‌یابد و ازاین‌رو برای تأمین ارز واردات دیگر نیازهای مردم، باید از ارز حاصل از صادرات استفاده کرد. لذا ضروری است که صادرکنندگان برای رفاه مردم به میدان بیایند و ارزشان را به چرخه اقتصادی بازگردانند.

او بابیان اینکه بانک مرکزی مسئول سیاست‌های ارزی کشور است، افزود: اهداف این بانک در مقابل صادرکنندگان قرار ندارد، بلکه بانک مرکزی همواره بخش خصوصی را در کنار خود می‌بیند و به دنبال افزایش تولید است تا درنهایت به رفاه عمومی مردم و رونق اقتصادی دست یابیم.

این مقام مسئول گفت: برای صدور دستورالعمل‌های ارزی، ابتدا با فعالین اقتصادی مشورت‌های لازم به عمل آمده است و البته در این راه همواره شفافیت اولویت بانک مرکزی بوده است.

همتی افزود: اگر صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات بیشتری را به سامانه نیما عرضه کنند، قاعدتا شاهد تعادل بیشتر نرخ ارز در بازار خواهیم بود و این‌گونه بخش خصوصی به رونق تولید نیز کمک کرده است.

به گفته معاون ارزی بانک مرکزی، این بانک از پیشنهادات و راهکارهای صادرکنندگان استقبال می‌کند، ‌چراکه این گونه ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بازمی‌گردد و البته در این راه بانک مرکزی نیز به برنامه‌های توسعه‌ای صادرکنندگان کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.