| کد خبر: 170481 |

◄ اصرار دولت بر ارز تک‌نرخی، تشکیل بازار ثانویه را به تاخیر انداخت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام انجام ۳۰۰ میلیون دلار معامله ارزی در بازار ثانویه، گفت: متاسفانه اصرار غیر کارشناسی دولت بر ارز تک‌نرخی، تشکیل بازار ثانویه را سه ماه به تاخیر انداخت.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام انجام ۳۰۰‌میلیون دلار معامله ارزی در بازار ثانویه، گفت: متاسفانه اصرار غیر کارشناسی دولت بر ارز تک‌نرخی، تشکیل بازار ثانویه را سه ماه به تاخیر انداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمدرضا پور‌ابراهیمی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: ۹۹‌نفر از نمایندگان مجلس سوال از رییس‌جمهور را امضا کردند.

او گفت: گزارش جمع‌بندی  جلسه با رییس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی مجلس تا پیش از پایان صحن علنی به هیات رییسه مجلس ارایه خواهیم کرد.

پور‌ابراهیمی افزود: اگر پس از ارایه گزاش ۷۳ نفر بر سوال خود باقی بمانند شخص رییس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد و در غیر این‌صورت سوال از دستور کار خارج خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: اصرار غیر کارشناسی دولت بر ارز تک‌نرخی، تشکیل بازار ثانویه را سه ماه به تاخیر انداخت و این موضوع اثر منفی بر منابع ارزی کشور گذاشت.

او تاکید کرد: بازار ثانویه با عمق کم خود نمی‌تواند هدف‌گذاری ما را در اقتصاد، محقق کند، دولت فقط ۲۰‌درصد از درآمد صادرات غیرنفتی را برای بازار ثانویه ارز اختصاص داده است که تصمیم اشتباهی است.

پور‌ابراهیمی افزود: بازار ثانویه باید برای محصولات صادرات غیرنفتی و پتروشیمی و انواع و اقسام محصولات فلزی و سنگ آهن صادراتی باشد که ارزش آن‌ها حدود ۳۰‌میلیارد دلار است و ارایه نکردن ارز آن‌ها به بازار ثانویه رانت و فساد را ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.