| کد خبر: 59780 |

قرارداد قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران تا دو ماه آینده منعقد می شود

تین نیوز | استاندار اصفهان با تاکید بر اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران، از امضای قرارداد تجاری این پروژه تا دو ماه آینده خبر داد.

رسول زرگرپور پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران را از ابر پروژه های بزرگ استان عنوان کرد و افزود: فاز اول این طرح هم اکنون درحال اجرا است و برای آن مسافت 240 کیلومتر با سرعت 300 کیلومتر در ساعت تعریف شده است.

وی، صرفه جویی در زمان، سرعت و ایمنی را از اهداف اولیه اجرای این پروژه برشمرد و گفت: تاکنون عملیات زیرسازی به میزان 70 درصد در فاصله اصفهان تا قم انجام شده و قراردادی به ارزش 5،2 میلیارد یورو برای قطعه اصفهان - قم و در مجموع هفت میلیارد یورو برای کل پروژه از اصفهان تا تهران معادل سازی شده است.

زرگرپور، توسعه این پروژه و افزودن مسیر قم - تهران از یک طرف و کاهش رقم قرارداد هفت میلیارد یورویی آن به چهار میلیارد یورو را از اقدامات مهم دولت تدبیروامید ذکر کرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در این راستا در وزارت راه و شهرسازی تلاشهای بسیاری در این مدت برای واقعی کردن قرارداد صورت گرفته و هم اکنون کارهای نهایی در حال انجام است و احتمالا قرار داد آن در سقف چهار میلیارد یورو بسته می شود.

وی یادآور شد: پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران تنها پروژه ای است که منایع مالی آن در حد 2،2 میلیارد یورو گشایش اعتبار شده است.

وی اتصال این پروژه به خط متروی اصفهان و همچنین احداث ایستگاهی در زیر فروودگاه امام خمینی (ره) را از ابعاد اجرایی این پروژه عنوان کرد.

استاندار با بیان اینکه دو، سوم پروژه در حدود 240 کیلومتر در استان اصفهان و یک، سوم آن در استان تهران قرار دارد گفت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران با قوت هر چه بسیار در حال پیگیری است.

طرح احداث قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به عنوان یکی از مهمترین طرحهای حمل و نقل در منطقه مرکزی ایران از اهمیت زیادی برخورد دارد که بهره برداری از آن موجب تحول و تحرک جدی در بخش حمل و نقل کشور خواهد شد.
این پروژه سابقه 40 ساله دارد و مطالعات اولیه آن درفاصله سالهای 54 تا 56 توسط یک شرکت ژاپنی انجام شد ، سپس در سالهای 83 تا 85 یک مهندس مشاور فرانسوی مطالعات سی ساله قبل را شروع و هنگام سازی کرد .
در ادامه یک کنسرسیوم ایرانی فرانسوی در فاصله سالهای 85 تا 88 مطالعات را نهایی کرد و در همین سال مصوبه اجرای این پروژه توسط چینیها فاینانس و تصویب شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    حضرت استاندارمحترم!! انعقاد قرارداد درخصوص مطالعه واجرای این پروژه سالیان سال با طرفهای خارجی متعدد منعقدگردیده لیکن بدلایلی خاص(جنگ بین معاونت ساخت وتوسعه راه آهن آن زمان) وراه آهن ج. ا. اموانع مختلفی را برسرراه اجرای آن نهاده است!! حال بنظرمیرسد علیرغم بیانات سابقون این موضوع که پروژه دارای توجیه اقتصادی نیست!حضرتعالی قصد دارید بابت اجرای این پروژه توجیه اقتصادی جهت پیشبرداموراستان تحت امر ارئه فرمائید!البته آرزو برهیچ کس عیب نیست!!! ایام عزت بکام!!

  • عین الله 0 0

    این بحثابهام دارد گشایش اعتبار همیشه بعد از عقد قرارداد است و رقم آن با قرارداد باید برابر باشد ولی در خبر فوق اشتباه نوشته شده است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    تین نیوز عزیز! درکامنتی که برای این پست گذاشتم فکرمیکردم شجاعت لازم را جهت درج آن دارید!! چون خبر ضمیمه آن به نقل از خبرگزاری ایلنا که درهمین کشور مجوزفعالیت دارد بود!!البته عدم درج خبر ایلنا درخصوص انعقاد قراردادواگن دست دوم و… درسایت شما بیانگر این است که دوستان راه آهن شدیدا " سیبیل شما را چرب کرده اند تا درجهت خلاف منافع آنان قلم نزنید!! لازم به ذکراست دراین خصوص اغلب سایتها خبرمذکور رامنتشرنموده اند.

  • 0 0

    از قطار سریع و سیر مشهد گرگان و برقی مشهد تهران چی خبر حتما افتتاح شده ما خبر نداریم گمانه زنی میشه چون بالای ۴ سال این دو تا طرح زمان می بره گفتند الان خرج کردن براش نمی صرفه ان شاالله تعالی و تبارک دوره بعدی که همین دولت تمدید کرد اون رو هم اجرا خواهد کرد الان اگه شروع کنند به اسم دیگران تموم میشه

  • زهرا نهاوندی 0 0

    سوال کنکور دکترای مدیریت استراتژیک: در دولت قبل ابتدا وعده یک پروژه را به مردم می دادند و در بوق می کردند. بعد پروژه را کلنگ می زدند بعد شاید اصل پروژه را تصویب می کردند و بعد با پیمانکاران مذاکره می کردند. سپس شاید با یکی قرارداد می بستند و بعد بودجه ای نبود که اختصاص دهند. ترتیب صحیح این فعالیتها چیست؟ آیا این ترتیب در دولت تدبیر و امید اصلاح شده؟ برای مطالعه موردی به پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - اصفهان مراجعه کنید.