| کد خبر: 54186 |

سال گذشته محقق شد

کاهش ۳۰ درصدی آلودگی هوای اصفهان

تین نیوز | استاندار اصفهان گفت: با اجرای طرح‌هایی در سال گذشته آلودگی هوای اصفهان نسبت به سال 92، 30 درصد كاهش داشت.

رسول زرگرپور با بیان اینکه دو نیروگاه اصفهان در سال‌های گذشته روزانه بیش از 500 تن گوگرد در آسمان اصفهان پمپاژ می‌‌كردند، ادامه داد: اصفهان یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور تا سال 92 بوده و در این سال روزهای بحرانی اصفهان از تهران هم بیشتر بود، اما طرح اصولی کاهش آلودگی هوا در سال گذشته باعث شد تا 30 درصد کاهش آلودگی هوا نسبت به سال 92 داشته باشیم و طرح کاهش آلودگی هوا در سال 94 جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گرد و غبار در استان اصفهان در سه محور آران و بیدگل، نائین و برخوار و خور و بیابانک بیشتر وجود دارد و اگر از روند بیابان‌زایی پیشگیری نکنیم در آینده اصفهان نیز مانند خوزستان خواهد شد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: به همین دلیل طرح مقابله با ریزگردها را در دستور کار قرار دادیم و شاید اولین استانی باشیم که بتوانیم در این زمینه به نتیجه برسیم.

زرگرپور در ادامه با بیان اینکه اصفهان 9 هزار واحد صنعتی را در خود جای داده است، گفت: اصفهان 70 درصد از فولاد، 50 درصد از مصالح ساختمانی، 60 درصد مصنوعات طلا و32 درصد فرآورده‌های نفتی کشور را تامین می‌کند و حدود یك میلیون کارگر در صنایع اصفهان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از تولیدات صنایع دستی کشور در اصفهان است، گفت: 160 واحد آموزش عالی در استان اصفهان وجود دارد که 330 هزار دانشجو در این مراكز به تحصیل مشغول هستند.

وی افزود: اصفهان 1600 میراث تاریخی دارد که ثبت ملی شده و از این تعداد 5 اثر ثبت آثار جهانی یونسکو شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از لحاظ صنعت حرف اول را می‌زند و از لحاظ مشکلات نیز در رتبه نخست قرار دارد، ادامه داد: آب رودخانه فلات مرکزی ایران از یک رودخانه دائمی به یک رودخانه فصلی تبدیل شده است، اما هنوز طرح احیای زاینده‌رود به اجرای کامل نرسیده و شرایط اقلیمی و مدیریتی در سال‌های گذشته باعث شده تا زاینده‌رود به خشکه رود تبدیل شود.

وی افزود: طرح احیای حوضه زاینده‌رود چند ماهی است اجرا شده که این طرح در مدت زمان 3 تا 5 سال به جد پیگیری می‌شود تا زاینده رود رودخانه دائمی و همیشه جاری باشد.

استاندار اصفهان افزود: کنترل کیفی آب زاینده‌رود از برنامه‌های مهم برای سال جاری است، زیرا بیش از 50 درصد مصرف آب زاینده‌رود برای شرب استفاده می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.