| کد خبر: 51016 |

یکی از معضلات متروی اصفهان برخورد مسیر با آثار میراثی است

تین نیوز | استاندار اصفهان گفت: یكی از معضلات اصلی عدم پیشرفت پروژه مترو اصفهان برخورد مسیر مترو با یكسری آثار میراثی است كه با وظایف میراث فرهنگی تداخل دارد.
 
رسول زرگرپور در بازدید از كارگاه های ایستگاه های مترو اصفهان كه با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان صورت گرفت، هدف از بازدید خود از پروژه مترو را بررسی میدانی موانع و مشكلات پیش آمده عنوان كرد و گفت: با تشكیل كمیته های كارشناسی مشكلات بررسی خواهد شد و در خصوص آن تصمیم گیری می شود.
 
زرگرپور یادآور شد: یكی از معضلات اصلی عدم پیشرفت پروژه مترو اصفهان برخورد مسیر مترو با یكسری آثار میراثی است كه با وظایف میراث فرهنگی تداخل دارد.
 
استاندار اصفهان اضافه كرد: در ۱۵ سال گذشته یكی از اصلی ترین موانع پیشرفت مترو عدم تعامل و هماهنگی شركت مترو و سازمان میراث فرهنگی بوده است كه بخشی از عقب افتادگی كار مترو به این موضوع باز می گردد.
 
رسول زرگرپور با بیان اینكه خوشبختانه طی یكی دو سال گذشته تفاهم و تعامل خوبی بین سازمان میراث فرهنگی و شركت مترو و شهرداری اصفهان برقرار شده است، افزود: یك كمیته ۵ نفره متشكل از كارشناسان دو طرف ایجاد شد و این كمیته به گونه ای عمل می كند كه هم خسارتی به میراث فرهنگی وارد نشود و هم پروژه مترو به سرعت عملیاتی گردد كه تا كنون نیز موفق بوده است.
 
وی با اشاره به اینكه پروژه مترو در ایستگاه امام حسین (ع) با یكسری از كانال های آب در دوره صفویه برخورد كرده است، اظهار داشت: باید تمهیداتی اندیشیده شود كه آسیبی به میراث وارد نشود و پروژه مترو نیز با سرعت، پیشرفت خود را داشته باشد.
 
استاندار اصفهان در ادامه افزود:‌ مسیر مترو ایستگاه میدان انقلاب با چند رشته كفپوش برخورد كرده است كه باید با تعامل، همكاری و هماهنگی كه بین سازمان میراث فرهنگی و شركت مترو وجود دارد مشكلات حل شود و عملیات اجرایی مترو با سرعت پیش برود و متوقف نشود.
 
وی با بیان اینكه ایستگاه سی و سه پل یك ایستگاه ویژه است، اظهار داشت: شهرداری اصفهان مجری این ایستگاه است و عملیات اجرای آن به عنوان یكی از مشكل ترین وپ یچیده ترین ایستگاه ها مورد توجه است.
 
وی نزدیك بودن این ایستگاه با رودخانه زاینده رود را از اصلی ترین مشكلات برشمرد و اظهار داشت: تمهیدات خوبی در این خصوص اندیشیده شده و عملیات اجرایی آن با سرعت خوبی در حال انجام است.
 
استاندار اصفهان ادامه داد: احتمال می رود كه این شرایط هم، در ایستگاه انقلاب وجود داشته باشد چرا كه هم محدودیت های میراث فرهنگی ممكن است وجود داشته باشد و هم آب كه كار را پیچیده تر و مهندسی تر می كند.
 
استاندار اصفهان خاطر نشان كرد: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی استان و كشور و راهكارهای مهندسی كه برای این پروژه در نظر گرفته می شود تلاش خواهیم كرد كه هم پروژه مترو سرعت بیشتری داشته باشد و هم خسارتی به میراث و آثاری كه مدفون است وارد نشود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.