| کد خبر: 34162 |

پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار

تین نیوز |  مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران برای تکمیل و بهره برداری به ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمود محمودزاده شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران، قطار سریع السیر اصفهان- تهران را از پروژه های با اولویت دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: سیاست اصلی دولت حمل و نقل در دولت یازدهم ریل است.

وی با تاکید براینکه قطار سریع السیر اصفهان- تهران نخستین قطار پرسرعت کشور است، تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های بالای احداث این خط، مصوبات مربوط به فاینانس آن را از هیات دولت و شورای اقتصاد اخذ کرده‌ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه فاینانس قطار تندروی اصفهان- تهران نزدیک به مرحله انعقاد قرارداد است، تاکید کرد: این پروژه در استان های اصفهان، قم و تهران اجرا می شود که تاکنون ریل گذاری در اصفهان و قم پیشرفت محسوسی داشته است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه راه، بیان داشت: طی سال های ۹۱ و ۹۲ در مجموع ۴۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان به بهره برداری رسید به گونه ای در هر سال به طور متوسط ۱۹۰ کیلومتر راه ایجاد شد که حدود ۳ برابر متوسط سنوات قبل بوده است.

محمودزاده با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های اعتباری بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه در حال ساخت است، بیان داشت: در حال حاضر عزم و اراده این مجموعه بر توسعه شبکه راه های استان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲۰ کیلومتر راه در حال بهره برداری داریم و امیدواریم در زمان برنامه ریزی مقرر این راه ها به اتمام برسد، افزود: علاوه بر این پروژه هایی همچون آزادراه کنار گذر شرق استان، تونل خوانسار، باند دوم مسیر بادرود به کاشان و ... در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین از آغاز پروژه روکش آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان خبر داد و گفت: به تازگی قرارداد عملیات ترمیم روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان منعقد شده است.

وی افق روکش آسفالت راه های استان اصفهان تا پایان سال جاری را ۷۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال مالی (آخر تیرماه ۹۴) به افق هزار کیلومتر برسیم.

محمودزاده همچنین در ادامه با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور سند ایمنی راه ها در استان اصفهان به تفکیک هر شهرستان تدوین شد، گفت: در حال حاضر این طرح برای ۱۶ شهرستان آماده شده و مسائل و مشکلات تمام راه‌های شریانی، فرعی و روستایی در این سند شناسایی شده است.
وی بیان داشت: این سند در انطباق با نقشه تصادفات و براساس اولویت‌بندی راهکارهای لازم در شورای مدیریت بحران برای کاهش تلفات تعریف شده و قرار است بعد از این ملاک حوزه ایمنی راه های استان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین از تصویب سند کاهش تلفات جاده ای استان اصفهان خبر داد و یادآور شد: این سند با هدف کاهش آمار تلفات جاده‌ای و با همکاری نهادهایی مانند پلیس راهور، اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اورژانس و هلال احمر تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار کشوری استان اصفهان رتبه پنجم تلفات جاده ای را دارد، تصریح کرد: در صورت ارزیابی میزان تلفات جاده‌ای با در نظر گرفتن میزان طول جاده‌ها، استان اصفهان رتبه بیست و چهارم را در تصادفات جاده در بین دیگر استان ها به خود اختصاص می دهد.

محمودزاده در ادامه با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت امنیت راه ها، خدمات جاده را در ۲۰ نقطه حادثه‌خیز از جاده‌های استان اصفهان تجمیع کردیم، تصریح کرد: هدف از این اقدام کوتاه کردن فاصله امدادرسانی به آسیب‌دیدگان تصادفات جاده‌ای است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های دولت برای مسکن اقشار کم درآمد، گفت: به زودی سهمیه طرح مسکن اجتماعی دولت برای اقشار کم‌درآمد در هر استان اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از دیگر طرح‌های آماده شده در استان اصفهان طرح جامع مسکن است همچنین براساس سیاست‌های جدید، دولت برای مسکن اقشار متفاوت، بسته‌های مختلفی را پیشنهاد خواهد داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا جعفر پور 0 0

    آقای مدیر کل کمی فکر کنید اگر مشکل راه آهن سریع السیر اصفهان با ۸میلیارد تومان حل می شود این مشکل درعرض دو دقیقه قابل حل است آقای محترم یا معنای میلیارد وتومان را نمیدانی ویا از قطار سررشته نداری ویا از هردو بهطور قطع از هردو چیزی نمیدانی پس بهتر است چیزی نگویی که لااقل مردم فکر کنند چیزی می دانی آقای محترم مگر کسی ۸ میلیارد تومان را فاینانس می کند خدا کند اشتباه در چاپ ویا اشتباه لپی باشد وگرنه باید به حال استان اصفهان… ضمنا اگر امکان دارد بفرمائید از کجا فاینانس کردید که در مرحله انعقاد قرارداداست

  • کارشناس حیران 0 0

    این ۸ هزار میلیارد تومان است، البته اگر تو قراردادها تبدیل نشه به ۸ میلیارد دلار!!!

  • رضا جعفر پور 0 0

    آقای کارشناس حیران ایشان با زبان فارسی وبطور واضح می گویند ۸میلیارد تومان شما می گویید ۸هزارمیلیارد تومان چرا ماست مالی میکنی