| کد خبر: 257926 |

جرائم در اصفهان 7 درصد کاهش یافت

سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کاهش 7 درصدی جرایم در اصفهان خبر داد.

تین نیوز

سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به کاهش 7 درصدی جرایم در اصفهان، گفت: حدود ۹۴ موتورسیکلت و ۲۰ خودرو که منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بودند، توقیف شد.

 

به گزارش تین نیوز، بساطی در گفت وگو با ایمنا، اظهار کرد: در پی اجرای طرح ذوالفقار در فرماندهی انتظامی اصفهان، شاهد افزایش ۲۴۵ درصدی دستگیری سارقان تلفن همراه هستیم که بیانگر برخورد به موقع و به هنگام با سارقان تلفن همراه با همکاری شهروندان است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح طی خردادماه در کلان شهر اصفهان، موفق به کاهش هفت درصدی جرایم و افزایش ۴۷ درصدی کشف شدیم، افزود: یکی از برنامه های ویژه در دست کار مأموران انتظامی کلان شهر اصفهان، اجرای طرح امنیت محله محور در حدود ۴۵۲ محله است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تأثیر معتمدان و افراد مؤثر محلات در تقویت مبانی امنیتی و امنیت مردم پایه، تصریح کرد: برنامه ریزی هایی در خصوص استفاده از ظرفیت خود شهروندان برای تقویت مبانی امنیت، در نظر گرفته شده تا ضمن هم افزایی شهروندان با مجموعه انتظامی، شاهد تقویت فضای امن و ایجاد احساس امنیت در جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری در فرماندهی انتظامی استان، شاهد یک درصد کاهش جرم و ۳۲ درصد افزایش کشفیات در بخش های مختلف هستیم که بیانگر افزایش هم افزایی شهروندان با پلیس است.

سرهنگ بساطی گفت: در پی اجرای تدابیر فرمانده انتظامی استان در خصوص پاک سازی پارک ها، تفرجگاه ها و بوستان هایی که مورد استفاده شهروندان است، برنامه ریزی های ویژه ای برای این مناطق در نظر گرفته شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از زمان ابلاغ طرح مذکور در تاریخ یکم تیرماه در شهرستان اصفهان، توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است، ادامه داد: در این طرح، پارک ها، تفرجگاه ها و بوستان هایی که در طول شب مورد استفاده شهروندان است بیشتر مد نظر قرار می گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: به واسطه فعالیت کلانتری ها، پلیس های تخصصی و یگان امداد، با اجرای این طرح در راستای تقویت احساس امنیت شهروندان و برخورد به موقع و قانونمند با مخلان نظم و امنیت، اراذل و اوباش، سارقان و توزیع کنندگان مواد مخدر اقدام خواهد شد.

وی افزود: طی بازه زمانی اجرای چند روزه این طرح، حدود ۹۴ موتورسیکلت و ۲۰ خودرو که منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بودند، توقیف، ۳۰ خرده فروش مواد مخدر و ۱۳ سارق که قصد سرقت داشتند دستگیر شدند.

سرهنگ بساطی با تاکید بر اجرای مستمر تدابیر اندیشیده شده، گفت: تمام کلانتری ها در این راستا همکاری خواهد کرد و در بازه زمانی های خاص که به خواست خود شهروندان باشد، برخوردهای قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.