| کد خبر: 257525 |

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان؛

موانع واردات اتوبوس به کشور برطرف شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موانع اداری برای واردات اتوبوس به کشور با توجه به نبود ظرفیت مورد نیاز برای استفاده از تولید داخل در دستور کار قرار گیرد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موانع اداری برای واردات اتوبوس به کشور با توجه به نبود ظرفیت مورد نیاز برای استفاده از تولید داخل در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  محمد نورصالحی صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به وضعیت حمل و نقل درون و برون شهری اظهار داشت: پس از شیوع کرونا با مشکلاتی در همه حوزه های حمل و نقل مواجه شدیم. در حمل و نقل درون شهری تلاش زیادی برای بهبود کیفیت خدمات و تردد عبور و مرور انجام شد که در این زمینه توفیقاتی حاصل شده اما باید ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ساخت اتوبوس به دلایل مختلف در کشور کاهش یافته و تولید آن نسبت به نیاز کشور جوابگو نیست. موانع اداری نیز بر سر راه وارد کردن اتوبوس هست که کار را مشکل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کلانشهرها برای رفع نیازهای خود در این زمینه در تلاش هستند، مدیریت شهری اصفهان نیز سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این امر پیش بینی کرد که لازم است با کمک دولت نیاز کشور در طرق دیگر مانند وارد کردن اتوبوس های شهری رفع شود.

چالش برای حمل ونقل بین شهری در اصفهان

نورصالحی با بیان اینکه حمل و نقل بین شهری نیز امروز با مشکلات زیادی روبه رو است، گفت: تعداد اتوبوس ها به مقصد دیگر شهرها کاهش یافته در حالی که در گذشته مردم در کشور با فراوانی اتوبوس برای تردد بین شهری روبرو بودند. اکنون مردم در اوج سفرها قادر به دریافت بلیط نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حمل و نقل هوایی نیز روزانه پروازهای متعددی وجود داشت و کسانی که سفر اداری و تجاری و دانشگاهی داشتند می توانستند سریع بلیط تأمین کنند، در حالی که مدتی است در این خصوص مضیقه وجود دارد به طوری که حتی برای ماه های آینده هم تهیه بلیط مشکل شده است.

وی اظهار داشت: از گذشته این ناوگان در اختیاربخش خصوصی بوده است و مشکلات موجود سبب کاهش توان بخش خصوصی در این زمینه شده است. حل این مشکل بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که باید برای برطرف کردن این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.