| کد خبر: 255527 |

اجرای پروژه های جدید برای بهبود شرایط حمل ونقلی اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه های جدیدی برای بهبود حمل ونقل عمومی و ارتقای کیفیت زندگی در نصف جهان در نظر گرفته شده است که امسال آغاز خواهد شد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه های جدیدی برای بهبود حمل ونقل عمومی و ارتقای کیفیت زندگی در نصف جهان در نظر گرفته شده است که امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمد نورصالحی اظهار کرد: امسال بیست وچهارمین سال فعالیت شوراها است؛ نهادی که حدود ۲۰ سال پس از انقلاب اسلامی تشکیل شد و با تصویب قانون اساسی، جایگاه قانونی پیدا کرد، در این چند سال، روند رو به رشدی را طی کرده است تا نهاد حاکمیت محلی بتواند در کشور جا بیفتد.

وی که معتقد است شوراها هنوز هم جای رشد در بعد حاکمیتی و مردمی دارد، افزود: در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان توانسته ایم وظیفه نظارتی خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کمیته های نظارتی شورا فعال است و هر هفته چهار کمیته نظارتی در مناطق شهرداری مستقر می شود تا اعضای شورا علاوه بر نظارت و پیگیری برنامه ها، پروژه و فعالیت ها، با شهروندانی نیز ملاقات داشته باشند.

وی ادامه داد: مجموعه هیئت رئیسه و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در روزهای ملاقات مردمی، روند انجام امور را رصد می کنند و در زمینه نظارت، در حد توان توانستیم نقش خود را ایفا کنیم.

نورصالحی تصریح کرد: ضمن احترام به تمام فعالیت های دوره های گذشته شورای اسلامی شهر اصفهان، در دوره ششم تلاش کردیم فعالیت های ویژه تری انجام دهیم؛ مهم ترین مسئله شورا در بدو ورود، شفافیت در تمام فرایندهای شهرداری بود که نخستین طرحی که به صحن علنی تقدیم شد، همین نام را داشت که با چند ماه کار کارشناسی پخته تر شد.

وی با بیان اینکه طبق طرح شفافیت و پس از حدود ۲۰ ماه از فعالیت شورا، کمیته سلامت اداری به صورت هفتگی تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه شفافیت فعال است و اطلاعات روی آن قرار گرفته است، بخش مهم آن میزان دریافت هایی است که از طریق صدور پروانه ساختمانی دریافت می شود و به صورت شفاف و قانون مند در حال ثبت است.

تعداد اتوبوس های شهر اصفهان به ۱۲۰۰ دستگاه خواهد رسید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر در گذشته، عناوینی تحت عنوان توافق می شنیدیم که در حال حاضر تا ۹۰ درصد تعاملات با شهروندان با این گونه توافقات حذف شده است، گفت: اتوماسیون خدمات در حوزه شهرسازی و صدور پروانه ساختمانی پیشرفت کرد، سامانه اصنو مطرح شد و انتظار داشتیم تا پایان سال گذشته تکمیل شود که بخشی از آن محقق شد و برای تحقق کامل آن پیگیر هستیم.

نورصالحی تاکید کرد: توجه به محلات و اختصاص بودجه برای محلاتی که کمتر مورد توجه بود، تحت عنوان بودجه محلات کم برخوردار در سال گذشته و سال جاری مورد توجه قرار گرفت و بودجه مناسبی در نظر گرفته شد تا با اجرای پروژه ها به بهبود کیفیت زندگی کمک کنیم.

وی با اشاره به توجه ویژه به حمل ونقل عمومی ، گفت: از ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس قبل از کرونا به حدود ۶۰۰ دستگاه رسیده بودیم که با توجه به پایان دوران کرونا پاسخگوی نیازها نبود و حمل ونقل عمومی در حال فلج شدن بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ناوگان اتوبوسرانی به حدود هزار دستگاه رسید و تا پایان امسال به ۱۲۰۰ دستگاه و بیشتر خواهد رسید، ادامه داد: همچنان در بعد کیفیت حمل ونقل عمومی باید تلاش کنیم، زیرا سرفاصله ها در بعضی از خطوط حمل ونقلی زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه پروژه های عمرانی، خط دو مترو با قوت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد و رینگ چهارم نیز با افزایش دو تا سه برابری بودجه ادامه یافت، گفت: پروژه های جدیدی برای بهبود حمل ونقل عمومی و ارتقای کیفیت زندگی در نصف جهان در نظر گرفته شده است که امسال آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 1

    مترو بهارستان و جاده اصفهان به بهارستان هم نیاز به توجه داره

  • سمیرا 0 0

    سلام چرا خط مترو فولادشهر به اصفهان راه اندازی نمی شود یا حداقل از مسیر یزدآباد تا باقوشخانه تردد شلوغ هست وبی آرتی جوابگـو نیست تو رو خدا مترو هم برای این قسمت شهر اصفهان بزنید هر روز تو اتوبوس بعلت شلوغی دعوا هست این خط شلوغ هست خیلی