| کد خبر: 248667 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای تامین مسکن کارکنان، اساتید و دانشجویان متاهل دانشگاه‌ های اصفهان

در صورتی که دانشگاه‌ های بزرگ استان دارای اراضی در خارج از محدوده آموزشی باشند با توافقاتی که به عمل می‌ آید بخشی برای تامین مسکن دانشگاه‌ و بخشی در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در صورتی که دانشگاه های بزرگ استان دارای اراضی در خارج از محدوده آموزشی باشند با توافقاتی که به عمل می آید بخشی برای تامین مسکن دانشگاه و بخشی در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای قانون جوانی جمعیت و ایجاد مسکن (خوابگاه متاهلین) ویژه دانشگاه های استان اظهار داشت: صراحت قانون در این رابطه به تامین زمین از اراضی دولتی است لذا برای دانشگاه های بزرگ استان همچون دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی با توجه به اینکه اراضی دولتی در اختیار دارند و بخشی از آن قابلیت تبدیل به خوابگاه را دارد مذاکراتی در این رابطه انجام و طرح هایی ارائه دادند.  

وی افزود: در صورتی که اراضی مورد نظر دانشگاه ها در داخل محدوده آموزشی باشد با توجه به پیشنهاداتی که ارائه شده پس از اخذ مجوزات لازم می توانند اقدام به تولید مسکن با ضوابط خاص خود دانشگاه کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در صورتی که دانشگاه ها دارای اراضی در مجاورت دانشگاه و خارج از فضای محدوده آموزشی باشند توافقاتی بعمل می آید تا بخشی از این اراضی در اختیار دانشگاه برای تامین مسکن کارمندان، اعضای هیات علمی و خوابگاه آن دانشگاه در نظر گرفته شود و بخشی دیگر نیز در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.  

وی اضافه کرد: بر این اساس در صورتی که این اراضی به صورت توافقی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرد از تمامی تسهیلات این طرح بهره مند می شوند.   

قاری قرآن بیان داشت: برای دانشگاه آزاد نجف آباد نیز پیرو مذاکرات بعمل آمده مقرر شد زمین های مورد نظر را پیشنهاد دهند تا بتوان مراتب بعدی را برای بحث تغییر کاربری و ارائه مجوز جهت تامین مسکن برای کارمندان، اعضای هیات علمی و خوابگاه بعمل آورد.  

وی گفت: در خصوص دانشگاه پیام نور نیز با توجه به اینکه زمین های دولتی قبلاً برای امورات آموزشی به این دانشگاه واگذار شده است، در صورت مازاد بودن آن، با در نظر گرفتن تعداد کارکنان و نیازی که به مسکن دارند توافقی انجام خواهد شد تا در راستای تولید مسکن استفاده شود.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.