| کد خبر: 245736 |

در سی و ششمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان مطرح شد؛

◄ اصفهان دیگر راه اصلی تک بانده ندارد

در سی و ششمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان پیرامون رفع نقاط حادثه خیز در سطح استان اصفهان و شهرستان نایین تصمیم گیری شد.

تین نیوز

در سی و ششمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان پیرامون رفع نقاط حادثه خیز در سطح استان اصفهان و شهرستان نایین تصمیم گیری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سی و ششمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در محل فرمانداری شهرستان نایین به منظور بررسی مسائل و مشکلات کلان استان و شهرستان برگزار شد.  

 در این جلسه علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به عنوان مدعو حضور یافت و گزارشی پیرامون وضعیت اجرایی پروژه های این اداره کل و اقدامات انجام شده برای رفع نقاط پرحادثه در شهرستان های نایین و خور و بیابانک ارائه کرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه عملیات احداث و بهسازی راه‌ اصلی محور نایین – انارک – خور – طبس (حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری) اظهار داشت: احداث و تکمیل این مسیر یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوده و با توجه به اینکه حل مشکلات اعتباری آن بسیار حائز اهمیت است در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان برای این پروژه اعتباری دیده شده است.  

 وی افزود: طرح بزرگ و ملی جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) که این محور را به  بزرگراه دوبانده تبدیل می کند و موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ ‌به‌ رخ در این محور می شود از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین آغاز شد و تا کنون سه فاز از آن به بهره‌برداری رسیده است.     

 قاری‌قرآن با بیان اینکه قطعه بعدی این پروژه حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری است گفت: این میزان از پروژه به طول ۳۰ کیلومتر بوده که مجوز ماده ۲۳ آن اخذ و دارای پیمانکار منتخب و با سابقه است همچنین عملیات اجرایی آن بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است.  

وی اضافه کرد: برای این میزان از پروژه به قیمت روز، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در حال حاضر نیز به نسبت کارکردهای پیمانکار، پرداخت از منابع مختلف انجام می پذیرد منتهی منبع مالی که بتواند پروژه هایی به این فرم را امروز با این اعداد و ارقام جلو ببرد واقعا محدود است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن قول مساعد برای حل مشکل کمربندی خوروبیابانک اذعان داشت: در استان اصفهان، با تکمیل دو پروژه که یکی از آن در حوزه شهرستان های نایین و خور و دیگری محور مبارکه بروجن است، دیگر راه اصلی تک بانده در استان نخواهیم داشت و تماما دو بانده خواهند بود.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.