| کد خبر: 245066 |

◄ خسارت ملی در پی تعطیلی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

تا به امروز بیش از هزاران میلیارد تومان برای طرح قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران هزینه شده و اینکه بخواهیم این پروژه را تعطیل کنیم، تمام این هزینه‌ها از بین می‌رود.

تین نیوز

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا به امروز بیش از هزاران میلیارد تومان برای طرح قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران هزینه شده و اینکه بخواهیم این پروژه را تعطیل کنیم، تمام این هزینه‌ها از بین می‌رود.

به گزارش تین نیوز، مهران زینلیان درباره اهمیت اجرا و تکمیل پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران، اظهار کرد: این طرح از چند جهت جزو اولویت‌های کشور است؛ نخست اینکه اصفهان در مدیریت بحران استان معین تهران است و اتصال تهران به اصفهان با قطار سریع‌السیر و کم کردن این فاصله، می تواند بسیاری از مشکلات جمعیتی و به نوعی تمرکز جمعیتی پایتخت را مرتفع کند و می‌تواند بار جمعیتی تهران را به قم، اصفهان و شهرهای میانی و در ادامه به شیراز و جنوب کشور منتقل کند.

وی دومین دلیل اهمیت این پروژه را بحث انتقال تکنولوژی دانست و گفت: اکنون کشورهای دیگر با شدت به دنبال تکنولوژی قطار سریع‌السیر هستند و بسیاری از کشورهایی که از ایران عقب بودند در این مسیر از ما پیشی گرفته‌اند، بنابراین احداث قطار سریع‌السیر و ورود این تکنولوژی به داخل کشور در نهایت منجر به توسعه و گسترش آن می‌شود، همچنین ورود این تکنولوژی در شرایط فعلی تحریم می‌تواند جایگزین حمل و نقل هوایی کشور شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان به سومین دلیل اهمیت این طرح اشاره کرد و افزود: اصفهان در جریان اصلی حمل و نقل کشور از شمال تا جنوب قرار گرفته و اگر قرار باشد فردی از مشهد به اهواز برود باید از مسیر اصفهان عبور کند، بنابراین این تکنولوژی به تسریع و تسهیل حمل و نقل جاده‌ای کمک می‌کند.

وی درباره مخالفت برخی مسئولان اجرایی کشور، توضیح داد: اکنون بالاترین مقام اجرایی کشور، رئیس‌جمهور است و این مقام نیز صراحتاً اجرا و تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران را دستور داده است، بنابراین همه باید پروژه‌ای را که سال‌هاست شروع شده را خاتمه دهند.

زینلیان تصریح کرد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران دارای چندین تونل و پل است و به نوعی بسیاری از زیرساخت‌های آن ساخته شده و اگر بخواهیم این طرح را رها کنیم، تمام هزینه‌ها به نوعی از بین می‌رود.

وی در ارتباط با این پروژه و فاینانس از چین بعضاً موضوع تهاتر نفت مطرح است، اظهار کرد: با این وجود مدیریت استان تا پایان این دولت پیگیر اجرا و اتمام این طرح است و نباید قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران را تعطیل کنیم، چراکه تعطیل شدن آن موجب خسارت ملی خواهد شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه اجرای این طرح برای کشور هزینه‌بر است، تاکید کرد: تا به امروز بیش از هزاران میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و اینکه بخواهیم این پروژه را تعطیل کنیم، تمام این هزینه‌ها از بین می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    این رفتار رو با بیت المال نکنید. این رفتار رو با مردم نکنید. این قدر توجیهات آب دوغ خیاری نیارید.
    چه اصراری به قطار سریع دارید؟ چه کسی میتونه از پس قیمت بلیط اون براد ؟
    آیا دادن سوبسید به این قطار عادلانه ست؟ چرا 85 میلیون نفوس این کشور ( که بعضی شون هنوز قطار رو به چشم ندیدن) باید زیر بار هزینه قطار سواری عده ی معدودی رو بدن؟ عده معدودی که حتما وسعشون میرسه که سوار این قطار لوکس و گران خواهند شد.
    اگه هر واگن مسافری معمولی حدود 800 هزار دلار باشه و یک دستگاه لکوموتیو معمولی 2 میلیون دلار ، یک قطار ده واگنه با تک دیزل ده میلیون دلار در میاد. با 5 میلیارد دلار این پروژه میتونید 500 قطار معمولی کامل تامین بکنید و مردم رو جابجا کنید.
    قطار معمولی آدم های معمولی رو جابجا میکنه و قطار لوکس آدم های لوکس رو. کدوم گروه در اکثریت هستن؟ دولت مردمی طرفدار کدوم گروه هست؟