| کد خبر: 242632 |

◄ دلایل افزایش ۳۰ درصدی کرایه حمل و نقل جاده‌ای اصفهان

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی کرایه ناوگان جاده‌ای، گفت: قیمت قطعات یدکی خودروهای سنگین حدود ۷۰ درصد گران شده است.

تین نیوز

حسین بیغمیان با اشاره به افزایش کرایه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، اظهار کرد: کرایه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز ، وی توضیح داد: اگرچه سال‌های گذشته در ایام نوروز کرایه‌ها افزایش می‌یافت، اما امسال کرایه‌ها به‌خصوص در بخش مسافر تغییری نکرد و رانندگان به دلیل گرانی قطعات و لاستیک و ... دچار مشکل شدند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اصفهان ادامه داد: به دلیل عدم‌تغییر نرخ کرایه‌ها، دیگر برای رانندگان فعالیت در این شغل به‌صرفه نبود و بسیاری از آنها اتوبوس‌های خود را فروخته و یا به شغل دیگری روی آوردند.

وی با بیان اینکه اکنون با کمبود راننده در بخش مسافر ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای روبرو هستیم، گفت: بعد از شیوع کرونا و کاهش تعداد مسافران، بسیاری از رانندگان از این شغل خارج و یا در بخش حمل‌ونقل کالا مشغول فعالیت شدند.

به گفته بیغمیان، استان اصفهان نسبت به سال‌های گذشته حدود ۲۰ درصد ریزش راننده در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای داشته است.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل این مشکلات با تصمیم شورای اقتصاد از دهم اریبهشت‌ماه ۳۰ درصد نرخ کرایه‌ها برای ناوگان مسافری برون‌شهری افزایش یافت، افزود: افزایش قیمت کرایه‌ها برای تمام ناوگان جاده‌ای همچون اتوبوس، مینی‌بوس و سواری اعمال شد، همچنین کرایه ناوگان باری ۳۵ درصد افزایش یافت.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه باوجود افزایش کرایه‌ها بعید است ریزش مسافر داشته باشیم، گفت: همچنان حمل  نقل عمومی جاده‌ای نسبت به ناوگان ریلی و هوایی به‌صرفه است و طی برآورد صورت گرفته در استان اصفهان حدود ۸۰ درصد مسافران از حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱۲ درصد از ناوگان هوایی و ۸ درصد از ناوگان ریلی استقبال کرده‌اند.

وی درباره اینکه امسال تنها ۳۰ درصد کرایه‌ها افزایش می‌یابد یا خیر؟ گفت: این موضوع به شرایط تورم نیز بستگی دارد و احتمال دارد نیمه دوم امسال با سیر صعودی تورم، دوباره کرایه‌ها افزایش یابد.

بیغمیان درباره افزایش قیمت قطعات خودروهای سنگین همچون اتوبوس، کامیون و مینی‌بوس، گفت: متأسفانه قیمت قطعات یدکی خودروهای سنگین حدود ۷۰ درصد، لاستیک‌های ایرانی حدود بین ۲۰ تا ۳۰ درصد لاستیک‌های چینی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد و لاستیک‌های برند کره و ژاپن حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است که این موجب افزایش کرایه‌ها شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.