| کد خبر: 230044 |

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خبر داد:

توقیف پلاک های غیر بومی به علت تهدید بهداشت و سلامت عمومی جامعه با دستور قضایی

سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در قانون جدید بیمه واژه ای تحت عنوان خودروهای نامتعارف بکار برده شده است، دانستن اینکه چه خودرویی نامتعارف است و در تصادفات چه فرآیند برای آن متصور است برای پیشگیری از ضرر و زیان مالکین بسیار مهم است .

تین نیوز

سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در قانون جدید بیمه واژه ای تحت عنوان خودروهای نامتعارف بکار برده شده است، دانستن اینکه چه خودرویی نامتعارف است و در تصادفات چه فرآیند برای آن متصور است برای پیشگیری از ضرر و زیان مالکین بسیار مهم است .

وی افزود: به استناد تبصره های ۳ و ۴ و ۵ ماده ۸ قانون بیمه مصوب سال۱۳۹۵ همه خسارت وارده به خودروها بر عهده راننده مقصر نیست و ملاک و مبنای محاسبه خسارت، قیمت خودرو خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: این مبلغ بر اساس نرخ دیه و به صورت سالانه محاسبه می شود و در سال جاری اگر قیمت خودرویی بیش از ۳۲۰ میلیون تومان باشد ، خودروی نامتعارف محسوب می گردد.

سرهنگ محمدی تاکید کرد:  به عبارت دیگر هرچقدر فاصله قیمت خودروی آنان از قیمت تعیین شده برای خودروی نامتعارف بیشتر باشد میزان زیان آنان در تصادفاتی که غیر مقصر هستند به مرتب بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد:  مالکین این قبیل خودروها  آگاهی داشته باشند، در صورت وقوع تصادف، می توانند مازاد خسارت وارده به خودرو را از محل بیمه بدنه جبران کنند.

او افزود: با توجه به فرمول جدید خسارت خودروهای نامتعارف ، در صورت تصادف یک خودرو نامتعارف (با قیمت زیاد) شرکت‌های بیمه خسارتی در حد یک خودرو متعارف و معمولی را پرداخت می‌نماید.  مالک خودرو نامتعارف نیز یا ناچار است تا هزینه تکمیلی برای تعمیر خودرو خود را از طریق بیمه بدنه خودرو خود پرداخت نماید و یا ناچار به پرداخت هزینه شخصی خواهد بود.

وی اظهار کرد: بنابراین اگر مالک خودروی گران‌قیمت یا نامتعارف (بیشتر از پنجاه درصد دیه در ماههای حرام یا ۳۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰) هستید بیش از مالکان خودروهای ارزان قیمت یا متعارف باید نسبت به خرید بیمه بدنه متناسب با قیمت واقعی خودرو خود بیندیشید. چون همچنان بخشی از خسارت‌ها حتی با داشتن مقصر حادثه به عهده مالک خودروی نامتعارف خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.