| کد خبر: 230022 |

اختصاص ۱۸۰ میلیارد ریال قیر رایگان برای طرح هادی روستاهای اصفهان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: قیر رایگان اختصاص یافته برای اجرایی کردن طرح هادی در روستاهای استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

تین نیوز

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: قیر رایگان اختصاص یافته برای اجرایی کردن طرح هادی در روستاهای استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش تین نیوز، غلامحسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص جزئیات طرح هادی برای بازسازی خانه‌های روستایی اظهار داشت: استان اصفهان بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای ۳ هزار و۴۹۷ روستا است که در سه منطقه جغرافیایی کویری، دشتی و کوهستانی استقراریافته است.

وی افزود: از این تعداد ۹۳۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و از ابتدای شروع فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در تعداد ۱۵۸۴ روستا عملیات نقشه برداری و تهیه طرح ایجاد شده که از این میان ۹۱۹ روستا طرح هادی برای آنها تهیه شده است.

اتمام طرح هادی روستاها تا پایان سال ۹۶

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان بیان داشت: با تأمین اعتبارات استانی و ملی در پایان سال ۱۳۹۶ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی دارتد و تاکنون برای حدود ۱۲۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم طرح تعیین محدوده تهیه شده است.

وی با بیان اینکه از بدو فعالیت تاکنون در ۷۳۴ روستا (۸۰۰ پروژه) طرح هادی اجرایی شده است، گفت: موضوع اختصاص قیر رایگان برای بهسازی معابر روستاهای سطح استان در راستای اجرای بند «ه» تبصره یک قانون بودجه سال‌های ۱۳۹۴ لغایت ۱۳۹۸ مطرح شد و در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال برای قیر روستاهای هدف اختصاص داده شد.

میزان اختصاص قیر رایگان در طرح هادی

خانی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۷ مقدار حدود ۷۸ هزار تن قیر رایگان به استان اصفهان اختصاص یافت که در ۲۴ شهرستان استان، برای تعداد ۷۶۵ روستا عملیات اجرای آسفالت معابر داخل بافت روستاها به مساحت هفت میلیون و ۴۹۰ هزار مترمربع انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: در کنار سهمیه قیر رایگان مبالغی در قالب همیاری مردم و شوراهای اسلامی روستاها و کمک مالی از محل اعتبارات دهیاری برای اجرای آسفالت در روستاها هزینه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان بیان داشت: برای سال ۱۳۹۸ قیر رایگان به صورت ریالی معادل ۲۶۴ میلیارد ریال مصوب شده بود که تاکنون ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای ۱۱۱ روستا تأمین شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.