| کد خبر: 213566 |

اعلام آمادگی ذوب‌آهن برای تامین ریل پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه برای تامین ریل پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران اعلام آمادگی کرده ایم، گفت: اولویت نخست ذوب آهن، تامین ریل داخل کشور است، اما بعد از تامین تعهدات داخل، به طور صد درصد صادرات ریل خواهیم داشت.

تین نیوز

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه برای تامین ریل پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران اعلام آمادگی کرده ایم، گفت: اولویت نخست ذوب آهن، تامین ریل داخل کشور است، اما بعد از تامین تعهدات داخل، به طور صد درصد صادرات ریل خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد تولائیان با اشاره به وضعیت تولید ریل ملی، اظهار کرد: طی یک سال گذشته ذوب آهن اصفهان در تولید ریل راه آهن و شمش آن به خودکفایی کامل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان براساس سفارش مشتریان خود سبدی از محصولات همچون ریل، تیرآهن و ... را تولید می کند، گفت: در سال جاری مجموعه ذوب آهن اصفهان ماهیانه بین ۷ تا ۱۰ هزار تن ریل تولید کرده است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان امکان تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن ریل را دارد، افزود: باتوجه به مشترک بودن کارگاه تولید ریل با برخی محصولات همچون تیرآهن، آرک های معدنی  و ... بسته به نیاز مشتری، خطوط تولید خود را در آن کارگاه تغییر می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۹۹ به طور کامل قابلیت تامین ریل مورد نیاز کشور را دارد، تصریح کرد: با توجه به دستور وزیر صمت مبنی بر ممنوعیت واردات ریل، هر مناقصه ای جهت تامین ریل برگزار شود، مجموعه ذوب آهن به عنوان تنها تولیدکننده داخلی در آن شرکت خواهد کرد.

تولائیان خاطرنشان کرد: ذوب آهن اصفهان در جلسه با وزیر صمت وعده داده، با وجودی که انحصار تولید ریل استاندارد کشور را دارد، این عامل هیچ تاثیری در قیمت فروش نداشته باشد و به طور حتم با قیمتی پایین تر از قیمت جهانی ریل را تحویل مشتریان داخلی خواهیم داد.

وی به استانداردهای تولید ریل اشاره کرد و گفت: در دنیا ریل های تولیدی براساس خطوط پرسرعت و با استاندارد EN13-674 تولید می شود و خوشبختانه مجموعه ذوب آهن اصفهان نیز به چنین استانداردی دست یافته است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در کشور هنوز تمام خطوط ریلی پرسرعت نیست، تاکید کرد: با توجه به سیاست گذاری راه آهن جمهوری اسلامی، هر کجا خطوط ریلی تعریف می شود، براساس استاندارد جدید است تا در آینده کشور دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به اینکه البته برخی معادن برای سیستم های داخلی خود ریل را مطابق استانداردهای قدیمی (فیش ۸۶۰) سفارش می دهند، گفت: شرکت گل‌گهر در قراردادی درخواست تولید ۹ هزار تن ریل با استاندارد قدیمی را به ذوب آهن داد که اکنون حدود ۵۰۰ تن دیگر از این قرارداد باقی مانده است.

تولائیان همچنین به پتانسیل ذوب آهن در تامین ریل خطوط مترو، اشاره کرد و افزود: تامین خطوط مترو کشور همچون بهارستان، براساس استانداردهای روز دنیا در دستور کار ذوب آهن اصفهان است.

وی با اشاره به نیاز کشور به توسعه خطوط ریلی، گفت: با توجه به سیاست های دولت پیش بینی می شود بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن ریل برای پروژه های عمرانی کشور مورد استفاده قرار گیرد و البته برنامه ذوب آهن تولید ۱۲۰ هزار تن ریل با توجه به سفارش مشتری خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه آنچه به عنوان ریل راه آهن با استانداردهای جدید تولید می شود اکنون در انحصار ذوب آهن اصفهان است، گفت: به غیر از قراردادهای موجود ذوب آهن با شرکت زیرساخت، امسال طی قراردادی با قرارگاه خاتم النبیاء تامین ریل مورد نیاز خطوط راه آهن چابهار - زاهدان در دستور کار این مجموعه است.

وی توضیح داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری جهت توسعه خطوط ریلی، پیش بینی می شود طی ۱۸ ماه، ۹۰ هزار تن ریل خط راه آهن چابهار- زاهدان را تامین کنیم.

تولائیان درباره اینکه آیا ذوب آهن اصفهان تامین ریل قطار سریع السیر اصفهان- تهران را انجام خواهد داد، گفت: هنوز قراردادی در این باره منعقد نشده، اما طی نامه نگاری هایی جهت تامین ریل پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران اعلام آمادگی کرده ایم.

وی همچنین درخصوص برنامه صادراتی ذوب آهن در تولید ریل، تاکید کرد: اولویت نخست ذوب آهن، تامین ریل داخل کشور است اما بعد از تامین تعهدات داخل، به طور صد درصد صادرات ریل خواهیم داشت و از نظر فنی و استاندارد هیچ مانعی وجود ندارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.