| کد خبر: 21218 |

مشکل میراثی برای احداثایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان وجود ندارد

تین نیوز | عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حفاری 2 ایستگاه مترو در میدان امام حسین (ع) و انقلاب با نظارت‌های دائمی و مستمر میراث فرهنگی صورت می‌گیرد و در حال حاضر هیچ مشکل میراثی برای احداث ایستگاه‌های این خط وجود ندارد.
 
فتح‌الله معین با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان در میدان امام حسین (ع) و انقلاب با نظارت‌های میراث فرهنگی اظهار کرد: در خط یک متروی اصفهان شاهد وجود هیچ مشکل میراثی برای احداث ایستگاه‌های این خط نیستیم.
 
وی با بیان اینکه مناقشات بسیاری در مورد عبور خط یک متروی اصفهان از خیابان چهار‌باغ عباسی وجود داشت، عنوان کرد: متروی اصفهان در سال‌های 84 و 85 از چهار‌باغ عباسی عبور کرد و از نزدیک و حدود 50 متری غرب سی‌و‌سه‌پل اصفهان و از زیر رودخانه زاینده‌رود نیز گذشت.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین خط یک متروی اصفهان از چهار‌باغ بالا نیز عبور کرد و این خط تا ترمینال صفه رفته است، تصریح کرد: در این خط برخی از ایستگاه‌های آن تکمیل نشده که ایستگاه میدان امام حسین (ع) و ایستگاه مترو در تقاطع خیابان عباس‌آباد هنوز احداث و راه‌اندازی نشده است.
 
وی با بیان اینکه این 2 ایستگاه به دلیل عدم صدور مجوز لازم از سوی میراث فرهنگی اجرایی نشده بود، ادامه داد: به دنبال سفر سلطانی‌فر به اصفهان و مذاکراتی که با وی صورت گرفت مجوز احداث ایستگاه میدان امام حسین (ع) با شرایط حفاری خاص صادر شد که در حال حاضر این کارگاه در دست تجهیز و انجام حفاری‌های لازم است.
 
معین با اشاره به اینکه با احداث و راه‌اندازی ایستگاه انقلاب یا تقاطع خیابان عباس‌آباد ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان کامل می‌شود، تاکید کرد: بحث عبور مترو از خیابان شمس‌آبادی مربوط به سال‌های 83 و 84 بوده که در آن زمان مسئولان اجرایی، خط چهارباغ عباسی را حفاری و احداث کردند.
 
وی با تاکید بر اینکه این موضوع که مجوز‌های احداث 2 ایستگاه میدان امام حسین (ع) و انقلاب با تاخیر صادر شد به این دلیل بوده که هنوز میراث فرهنگی موافقت لازم را در این زمینه نداشت، افزود: مباحثی که در حال حاضر مطرح است این بوده که میراث فرهنگی بر نحوه بهره‌برداری از این قسمت از خط نظارت مستمر و دائمی داشته باشد.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نظارت‌های مستمر و دائمی میراث فرهنگی بر حفاری‌های این قسمت از خط یک متروی اصفهان به این دلیل است که عبور مترو از این قسمت ایجاد لرزه نکند و مشکلی برای بنا‌های تاریخی ایجاد نکند و ترکیب این محور دچار تغییر نشود.
 
وی اظهار کرد: البته هنوز صحبت‌های خط دوم متروی اصفهان در مورد مسیر آن باقی بوده و هنوز میراث جمع‌بندی قطعی در این زمینه ارائه نکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.