| کد خبر: 202802 |

رایزنی با ریاست جمهوری برای توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل اصفهان

شهردار اصفهان از افزایش تلاش‌های مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر اصفهان همچون رایزنی با نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: از دیگر فعالیت‌های ما نوسازی و بازسازی ناوگان بوده که به همین منظور ۳۵ اتوبوس ۱۸ متری برای تردد در خطوط بی‌آر‌تی اصفهان خریداری شده است.

تین نیوز

شهردار اصفهان از افزایش تلاش‌های مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر اصفهان همچون رایزنی با نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: از دیگر فعالیت‌های ما نوسازی و بازسازی ناوگان بوده که به همین منظور ۳۵ اتوبوس ۱۸ متری برای تردد در خطوط بی‌آر‌تی اصفهان خریداری شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، قدرت‌اله نوروزی گفت: سال گذشته، ۵۰ اتوبوس نو خریداری و ۵۰ اتوبوس بازسازی کردیم و ۴۰ عدد دیگر هم به ناوگان اضافه می‌شود. همچنین قراردادی امضا کردیم تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را بازسازی کنیم.  وی ادامه داد: به همین منظور ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس نو تخصیص دادیم اما به‌دلیل تحریم‌ها خرید سخت شده است. در همین زمینه ۳۵ اتوبوس ۱۸ متری برای بی‌آر‌تی و ۲۰ اتوبوس ۱۲ متری خریداری شده است و ۲۰ اتوبوس گازسوز را مجددا به چرخه بازگرداندیم. 

نوروزی تصریح کرد: در کنار این وسایل، مترو هم ۱۰۰ هزار نفر را روزانه جابه‌جا می‌کند و تا ۱۵۰ هزار نفر هم ظرفیت دارد.  نوروزی تصریح کرد: شهرداری اصفهان مذاکراتی را نیز برای تبدیل هزار تاکسی فرسوده به تاکسی نو انجام داده است و تسهیلاتی برای تاکسیرانان به‌منظور تعویض خودروها در نظر می‌گیریم. مذاکراتی هم با شرکت ایران‌خودرو برای دریافت تاکسی‌های جدید صورت گرفته است.  وی افزود: اگر اکنون در کشور در کارخانه‌ای اتوبوس برای فروش وجود داشت، شهرداری اصفهان به اندازه ۲۰۰ میلیارد تومان اتوبوس خریداری می‌کرد.  شهردار اصفهان تصریح کرد: قیمت اتوبوس‌های ۱۸ متری، ۴ میلیارد تومان است و اتوبوس‌های ۱۲ متری هم زیر ۲ میلیارد تومان قیمت دارد. 

وی افزود: اما به‌طور کلی ۵۰ درصد اتوبوس‌های شهر اصفهان دارای استاندارد یورو ۳ و ۴ است و ۳۵ اتوبوس ۱۸ متری هم با استاندارد یورو ۵ خریداری کردیم که برای خرید امکان گزینش وجود ندارد و این کار را سخت می‌کند. همچنین ۱۰ درصد اتوبوس‌های ما مناسب شهروندان نیست.  وی در مورد افزایش نرخ معاینه فنی خودروها از ۲۲ هزار تومان به ۳۹ هزار تومان که از سوی یکی از شهروندان مطرح شد، نیز گفت: نرخ معاینه فنی در کل کشور به‌صورت سراسری و توسط هیات دولت تعیین می‌شود.

در تیر سال‌جاری نرخ‌های جدید به شهرداری ابلاغ شده است و شهرداری در تعیین نرخ دخل و تصرف ندارد.    شهردار در ادامه به بهبود کیفیت سوخت برای کاهش آلاینده‌ها اشاره کرد و افزود: راه‌حل مقابله با این مشکل، مشارکت همگانی در همه عرصه‌ها است. شهرداری اصفهان سال گذشته در همین خصوص، معاینه فنی را از خودروهای خود شروع کرد و به دستگاه‌های دیگر هم اعلام کردیم، امکانات هم برای این کار فراهم است. باید صنایع هم سیستم کنترل آلودگی داشته باشند و نصب فیلتراسیون امری جدی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.