| کد خبر: 202054 |

رانندگی با اعمال شاقه/ سهمیه بنزین جوابگوی تاکسی ها نیست

رانندگان سیستم حمل ونقل شهری کاشان باوجود تمام مشکلات ناشی ازاصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، همچنان فعال هستنداما اعتقاد دارندسهمیه کنونی وعدم تغییر نرخ ها مشکلات را زیاد کرده است.

تین نیوز

رانندگان سیستم حمل ونقل شهری کاشان باوجود تمام مشکلات ناشی ازاصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، همچنان فعال هستنداما اعتقاد دارندسهمیه کنونی وعدم تغییر نرخ ها مشکلات را زیاد کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، شبانه روز در حال تلاش و فعالیت هستند. زمان و مکان برای آنها معنا ندارد. چه بسا ابتدای روز زودتر از خیلی از دیگر شهروندان از خانه برای کسب روزی خارج شوند و در آخر شب هم خیلی دیرتر از دیگران وارد خانه و کاشانه خود شوند. به قول یکی از آنها این دیگر قسمت و روزی آنها شده است. علاوه بر تمام خرج و مخارج روزمره زندگی و ماشین و خانواده انواع برخوردها را از آدم‌های گوناگون در طول شبانه روز باید تحمل کنند.

روزهای داغ تابستان و شب‌های سرد زمستان را دائماً در حال راندن ماشین‌های زرد خود هستند تا بتوانند رزقی حلال بر سر سفره خانواده آورند. روزی هم اگر به هر دلیل نتوانند فعالیت داشته باشند آن روز را از مزد بی بهره هستند.

پای درد دل‌هایشان که می‌نشینی انگار قصه‌های عالم را با خود در کوچه پس کوچه‌های شهر این طرف و آن طرف می‌برند. از قسط ماشین و بانک و شهریه فرزندان تا هزینه‌های استهلاک و بنزین و لوازم یدکی ماشین و غیره را نام می‌برند. از تمام این مشکلات هم که می‌گویند آنچه بیشتر آزارشان می‌دهد برخورد بعضی از افراد با آنهاست.

خوشرویی و شوخی با مسافران برای تغییر در حال و احوال آنها

حدود ۵۰ سال دارد، می‌گوید بیش از ۲۰ سال است که در کاشان راننده تاکسی است. روی صحبت را که با او باز می‌کنیم کوهی از مشکلات را برائت بازگو می‌کند. محمدرضا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در این مدت که بر روی تاکسی کار کرده‌ام همیشه با وجود تمام مشکلات شخصی سعی کرده‌ام در تاکسی با مردم خوشرو باشم و با آنها با احترام رفتار کنم. روحیه شوخ طبعی دارد و به نظر خودش گاهی از این روحیه حتی برای شاد کردن مردم هم استفاده کرده است تا در مدت کوتاهی که هم سفر او هستند فارغ از همه مشکلات دقایقی را شاد باشند.

سهمیه بنزین به تاکسی‌ها کفاف فعالیت‌های آنها را نمی‌کند

محمدرضا با وجود این روحیه شاد از مشکلات این شغل هم تعریف می‌کند. وی اذعان داشت: بعد از اصلاح قیمت بنزین سهمیه‌ای به رانندگان تاکسی تعلق گرفت که برای ما رانندگان در گردش شهری کفاف نمی‌کند.

پول خرد؛ مشکلی برای تمام فصول

این راننده تاکسی کاشان با بیان اینکه هنوز کرایه تاکسی‌ها در کاشان افزایش نیافته و هر کورس ۶۰۰ تومان است، اظهار داشت: از دیگر مشکلاتی که بسیار با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم عدم وجود پول خرد است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مواقع برای اینکه کرایه را رند حساب کنیم ما از حق خود می‌گذریم، ابراز داشت: تعمیر یدکی تاکسی و هزینه‌های بالای آن، هزینه‌های تعویض روغن زود به زود و غیره اصلاً جوابگوی دخل و خرج رانندگان تاکسی نیست.

ترافیک شهری و ماشین‌های تک سرنشین

محمدرضا وجود ترافیک در شهر را یکی دیگر از دغدغه‌های رانندگان تاکسی دانست و افزود: سال‌های پیش این حجم از ترافیک در شهر وجود نداشت و جابجایی مسافر در شهر بسیار آسان‌تر از این سال‌ها بود ولی در طی این چند سال و با افزایش فروش ماشین ترافیک در شهر هم بیشتر شده که اغلب ماشین‌های تک سرنشین هستند.

این راننده تاکسی با بیان اینکه رانندگان تاکسی یکی از مهمترین معتمدین مردم هستند، بیان داشت: خیلی از زمان‌ها من شنونده دردهای مسافرینم هستم و همیشه با جان و دل شنوای مشکلات آنها بوده‌ام چون اعتقاد دارم دردهای دل را باید یکی بشنود و اینها هم به من می‌گویند و من باید بشنوم.

حضور و تحرک رانندگان تاکسی و همچنین اتوبوس‌های شهری توانسته است نقش مؤثری در رضایتمندی همشهریان کاشانی ایجاد کند. البته ناگفته نماند برخی از شهروندان نیز با ارائه دغدغه‌هایی شکوه و شکایت‌هایی از رانندگان سرویس حمل و نقل می‌کنند که جای تأمل دارد. از جمله این شکایت‌ها که چند تن از شهروندان به آن اشاره می‌کنند تاکسی‌هایی است که در هنگام بارندگی، سرما و یا گرمای شدید فقط به صورت دربست ارائه خدمت می‌کنند.

جابجایی مسافر در ناوگان اتوبوس‌های شهری نسب به ماه‌های قبل بیشتر شده است

اما در این بین رانندگان اتوبوس‌های شهری با توجه به اینکه استخدام سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان هستند دغدغه‌هایی دیگر دارند. یکی از این رانندگان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جابجایی مسافر نسبت به ماه‌های قبل در خطوط اتوبوسرانی افزایش محسوسی داشته است که مهمترین علت آن افزایش قیمت بنزین بوده است.

در هنگام سوار شدن به اتوبوس «کاشان کارت» را لطفاً بزنید

وی با اشاره به صدور کارت‌های اعتباری برای پرداخت هزینه‌های اتوبوس توسط شهروندان (کاشان کارت) ابراز داشت: تعدادی از شهروندان متأسفانه در هنگام سوارشدن اتوبوس کاشان کارت را نمی‌زنند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

این راننده اتوبوس شهری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که داشتیم عدم پرداخت به موقع حقوق بود، خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت جدید سازمان خوشبختانه این مشکل برطرف شده است که مورد رضایت پرسنل و همچنین خانواده‌های آنها بوده است.

وی نیز همانند رانندگان تاکسی با اشاره به ترافیک موجود در شهر اذعان داشت: اتوبوس‌های شهری در زمان‌های مشخصی از ایستگاه حرکت می‌کنند که برخی از اوقات به دلیل ترافیک در شهر حرکت اتوبوس‌ها کند می‌شود و باعث انتظار بیشتر شهروندان می‌شود.

مسافربرهای شخصی باید ساماندهی شوند

یکی دیگر از رانندگان تاکسی کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مسافربرهای شخصی به یکی از دغدغه‌های رانندگان تاکسی تبدیل شده است، اظهار داشت: وجود رانندگانی که با وجود شغل و حقوق ثابت در خطوط شهری و بین شهری مشغول جابجایی مسافر هستند باعث می‌شود که فعالیت تاکسی‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد.

وی اشاره به اینکه حدود ۹ سال است در کسوت راننده تاکسی مشغول ارائه خدمت به شهروندان و کسب روزی برای خانواده است، ابراز داشت: متأسفانه هنوز مسافربرهای شخصی ساماندهی مشخصی در کاشان نشده است و این امر باعث شده است که افراد بیشتری مشغول جابجایی مسافر شوند.

علی که دارای مدرک کارشناسی است، افزود: در کنار مسافربرهای شخصی، تاکسی‌های اینترنتی و همچنین آژانس‌ها نیز با توجه به ارائه خدمات به صورت تلفنی یا اینترنتی باعث شده‌اند که برخی از مردم کمتر از تاکسی برای ترددهای درون شهری استفاده کنند.

وی با انتقاد از برخورد برخی از افراد با رانندگان تاکسی بیان داشت: رانندگان تاکسی در طول شبانه روز به دلیل برخورد با انواع آدم‌ها از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ و جابجایی شهروندان در شهر انتظار دارند که برخی از مردم نیز با آنها برخورد محترمانه ای داشته باشند.

این راننده تاکسی گردشی کاشان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که چرا برخی از راننده‌ها در مواقعی مثل بارندگی فقط دربست سوار می‌کنند، اظهار داشت: البته در هر شغل و صنفی ممکن است افرادی خارج از ضوابط و هنجارهای معمول عمل کنند که این نباید به همه افراد مشغول در آن صنف تعمیم داده شود.

جابجایی شهروندان کاشانی با حدود ۱۲۸۵ تاکسی

در کاشان حدود ۱۲۸۵ تاکسی در خیابان‌های شهر تردد و در حال ارائه خدمت به شهروندان کاشانی هستند. وظیفه نظارت ناوگان تاکسیرانی کاشان تا مدتی پیش بر عهده سازمان تاکسیرانی شهرداری کاشان بود که با ادغام این سازمان و سازمان اتوبوسرانی هم اینک سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان وظیفه این نظارت را بر عهده دارد.

کسب درآمدهای پایدار یکی از مهمترین اهداف سازمان حمل و نقل بار و مسافر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ناوگان حمل و نقل شهری کاشان بیش از ۱۴۰ دستگاه اتوبوس مشغول جابجایی شهروندان کاشانی هستند، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان اتخاذ سیاست‌هایی برای کسب درآمدهای پایدار است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تأسیس و راه اندازی واحد نوسازی و بازسازی خطوط اتوبوس‌های شهری هستیم، ابراز داشت: جز برنامه‌های این سازمان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دیگر شهرها نیز است.

احداث کارواش تمام اتوماتیک اتوبوس و ماشین‌های سنگین در کاشان

محمدرضا متشکره از احداث کارواش تمام اتوماتیک اتوبوس و ماشین‌های سنگین در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان خبر داد و تصریح کرد: در حال رایزنی و اختصاص محل مناسبی به این منظور در ترمینال مسافربری کاشان هستیم.

اتوبوس‌های دودزا به تعمیرگاه منتقل و تا رفع عیب نهایی به سیستم بر نمی‌گردد

وی با اشاره به دغدغه برخی از شهروندان در مورد اتوبوس‌های دودزا اذعان داشت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف گسترش و ناوگان سیستم حمل و نقل عمومی باعث کاهش آلودگی هواست، اگر اتوبوسی دودزا باشد سریعاً از خط خارج و به تعمیرگاه منتقل شود و تا رفع عیب نهایی به سیستم بر نمی‌گردد.

متشکره همچنین با بیان اینکه تا پایان امسال هیچ گونه افزایش نرخ کرایه نداریم، متذکر شد: در ادامه نیز مرجع تصمیم گیرنده در این زمینه شورای اسلامی شهر است که بعد از بررسی‌ها آن را معلوم و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.