| کد خبر: 172791 |

◄ افتتاح پل دوم استراتژیک غدیر اصفهان

پل دوم استراتژیک غدیر در استان اصفهان افتتاح شد.

تین نیوز

در ادامه بهره‌برداری از طرح‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته دولت، چند پروژه در این بخش با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مسئولین و مقامات محلی در استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان پس از حضور در گلستان شهدای زرین‌شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گران‌قدر، در بخش نخست سفر خود به استان اصفهان با حضور در محل پل دوم استراتژیک غدیر واقع در محور اصفهان-شهرکرد این پروژه را افتتاح کرد.

در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این پل به‌عنوان پل اتصال دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، حسن‌نیا با اشاره به جابه‌جایی بیش از 90 درصد بار و مسافر در کشور در بستر جاده‌ها، توسعه شبکه راه‌های کشور را حائز اهمیت ویژه‌ای دانست و افزود: نقش استان اصفهان در همسایگی با استان‌های دیگر و در کریدورهای حمل‌ونقل کشور در شمال-جنوب و شرق-غرب کشور حضور پررنگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های بزرگی در استان اصفهان در سطح راه‌ها هزینه شده است که امیدواریم با افتتاح این‌گونه پروژه‌ها نظیر پل دوم استراتژیک غدیر، کریدورهای شرقی-غربی و شمالی-جنوبی تکمیل شد.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: استان اصفهان محل تلاقی چندین کریدور مهم حمل و نقلی است ازجمله کریدور تهران به مقصد خوزستان که درنهایت از اصفهان و شهرکرد می‌گذرد و تأثیر به‌سزایی بر حمل‌ونقل کالای کشور دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که استان اصفهان یکی از قطب‌های حمل‌ونقلی بار کشور به شمار می‌رود و با داشتن 35‌هزار کامیون و اشتغال 50‌هزار راننده و همچنین با دارا بودن کارخانجات متعدد نظیر فولاد، پتروشیمی و صنایع بزرگ و کوچک، ضرورت توجه به مقوله توسعه راه‌ها در چنین استانی را بیش‌ازپیش ضروری می‌سازد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، همچنین به وجود دوهزار کیلومتر بزرگراه در شبکه راه‌های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: رفع گره‌های ترافیکی و توسه کمی و کیفی راه‌ها در این استان با توجه به موقعیت آن حائز اهمیت است در این راستا پل غدیر به‌عنوان پروژه مهمی است که در روان‌سازی ترافیک جاده‌های استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری نقش به سزایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به مشخصات این پروژه گفت: این پل به طول 250‌متر و شامل هشت‌دهانه پل 30‌متری است که با 28‌هزار و 880‌مترمکعب خاک‌برداری و 81‌هزار مترمربع خاک‌ریزی شده است و برای احداث آن بالغ‌بر 120‌میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان هزینه شده است.

بر اساس این گزارش در ادامه سفر مهندس حسن‌نیا به استان اصفهان با کلنگ زنی پروژه احداث پل سوم دو رباط-ملک‌آباد و پروژه احداث کمربندی غرب (باغ بهادران-چم‌ها) به طول سه کیلومتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

این کمربندی به‌صورت دو باند یازده متری احداث می‌شود و برابر برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده مقرر است سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.