| کد خبر: 129650 |

46 هزار راننده به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی جریمه شدند

تین نیوز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: 46 هزار و 924 راننده متخلف سال گذشته به دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در سطح جاده های استان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

 

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسین پور قیصری افزود: تخلف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به عنوان یکی از تخلفات حادثه ساز از سوی پلیس شناخته شده است.

 

وی اظهار کرد: براساس قانون جرایم راهنمائی و رانندگی جریمه استفاده از تلفن همراه در سرعت بالای 60 کیلومتر در کلانشهر ها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی 100 هزار تومان، سایر شهرها 80 هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی 40 هزار تومان است.

 

رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: همچنین ارتکاب تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در سرعت بالای 60 کیلومتربرای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

 

سرهنگ پور قیصری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را یکی از مصادیق عدم توجه به جلو راننده عنوان کرد و گفت: این کار باعث بروز حوادث ناگواری همچون برخورد با خودروی جلو و یا برخورد با شی ثابت در جاده ، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی آن می شود زیرا فردی که در حال صحبت کردن یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه است نمی تواند تمام حواس خود را به راه معطوف کند و بهمین جهت کنترل خودرو از دستش خارج و باعث بروز خسارت جبران ناپذیر می شود.

 

رئیس پلیس راه استان، 44 درصد وقوع تصادفات فوتی و جرحی در سال گذشته در سطح جاده های استان را ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان عنوان کرد و گفت: با توجه به جذابیت های شبکه های اجتماعی موبایلی و افزایش کارکردن با آنها توسط افراد در حین رانندگی میزان تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو نیز بطور چشمگیری در حال افزایش است.

 

سرهنگ پورقیصری افزود: باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد و رانندگان نسبت به این مساله آگاهی پیدا کنند و بدانند که فردی که در حال رانندگی است فقط باید تمام حواس خود را به جلوی خود معطوف کرده و از مشغول کردن همزمان خود با کارهای دیگر برحذر باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.