| کد خبر: 81457 |

کاهش حوادثجاده‌ای سیستان و بلوچستان در سال جاری

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان در جلسه هم اندیشی دستگاههای اجرایی استان در خصوص طرح نوروز 95، گفت: در سال گذشته بدون هیچگونه اعتبار اضافی توانستیم حوادث را کاهش دهیم و این جز همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط محقق نمی‌شود، وی گفت: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت به اهداف مورد نظر برسیم و برگزاری این جلسات مسلما میتواند اثرات مثبتی داشته باشد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سیستان و بلوچستان، علی خانقائی در ادامه ایمنی تردد در جاده های استان را از اولویت‌ها اداره کل معرفی کرد و گفت با امید به اینکه یک نفر فوتی هم در جاده‌های استان نداشته باشیم باید به ارائه خدمت به کسانی بپردازیم که استان ما را جهت سفرانتخاب کرده اند.

وی مدیریت سرعت و آگاهی دادن به مردم را یک ضرورت عنوان کرد و افزود با توجه به اینکه بیشتر جاده های استان یکطرفه است اطلاع رسانی و آشکار سازی نقاط حادثه خیز با نصب علائم در شمال و جنوب استان امری اجتناب ناپذیر است.

خانقائی به نقش و اهمیت پلیس در جاده های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط استان برای اولین بار امسال تقویت خودروهای پلیس در دستور کار قرار گرفته و باید از تمام ظرفیتهای پلیس در جاده های استان استفاده شود وی به گشتهای نامحسوس پلیس در محورهای استان اشاره کرد و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص را خواستار شد.

وی همچنین به کاهش سرعت در محورهای استان به دلیل نصب دوربینهای نظارتی اشاره کرد و گفت: این دوربینها بازنگری شده و اطلاعات را به خوبی ثبت می کند.

خانقائی به کاهش سرعت متوسط به میزان 10 کیلومتر در سال گذشته اشاره کرد و گفت الارغم افزایش 20 درصدی تصادفات در این سال تلفات جاده ای به میزان 12 درصد کاهش داشته و این یک کار بزرگ بوده که ناشی از کنترل سرعت و کاهش تلفات در صحنه تصادف به دلیل حضور به موقع نیروهای امدادی بوده است.

وی گفت باید رضایت و رفاه مناسب برای کسانی را که از جاده استفاده میکنند فراهم کنیم  و به ارائه خدمت مناسب به آنها بپردازیم وی ادامه داد در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده بطوریکه 2 مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای  ایرانشهر به نیکشهر و چابهار در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده وی گفت این مجتمعها با نام هیچان و نیکوجهان از ظرفیتهای بالایی برخوردارند و مشکل سوخت به عنوان یکی از دغدقه های مهم مسافران در آنها مرتفع گردیده است.

خانقائی در ادامه به اهمیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت در مکانهایی  مثل پایانه های مسافری که مسافران با ورود به آن در مورد مردم استان قضاوت میکنند ملزم به ارائه خدمت هستیم و باید نسبت به ارائه خدمات مناسبی که در شان مردم باشد تلاش کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.