| کد خبر: 256992 |

تجهیز و توسعه ناوگان تاکسیرانی با همکاری سازمان بسیج سازندگی کشور

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از انعقاد تفاهم نامه همکاری در طرح‌های توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی فی مابین سازمان بسیج سازندگی کشور و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج سازندگی کشور در طرح های توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: این تفاهم نامه با رویکرد تأمین تسهیلات جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی و در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به منظور بهره مندی مستمر و نهادینه از ظرفیت های موجود، در قالب تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مابین این اتحادیه و سازمان بسیج سازندگی کشور منعقد شده است.

به گزارش تین نیوز، مرتضی ضامنی در گفتگو با خبرخودرو با بیان اینکه این تفاهم نامه در شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت در قالب طرح های نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی شهری کشور منعقد شده است، افزود: در گام نخست مقرر است 1500 فقره تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغال زایی در حوزه تاکسیرانی توسط سازمان بسیج به متقاضیان مورد تائید اتحادیه پرداخت شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ادامه داد: شناسایی متقاضیان با اولویت رانندگان تاکسی مشمول طرح نوسازی که واجد شرایط این تفاهم نامه هستند، توسط نواحی مقاومت بسیج و معرفی به سازمان های تابعه اتحادیه در محدوده اجرایی میسر است.

ضامنی اضافه کرد: معرفی متقاضیان به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مطابق با ضوابط بسیج سازندگی به منظور نوسازی و خرید خودروهای قابل استفاده در حوزه تاکسیرانی شهری، مطابق مصوبات شورای عالی ترافیک شهرهای کشور است.

وی در ادامه از آغاز فرآیند واگذاری ناوگان ون به شهرداری های کشور خبر داد و گفت: این ون ها بر اساس قرار داد منعقده وزارت کشور و شرکت ایران خودرو دیزل در راستای کمک به بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به شهرداری ها اختصاص داده شد و فرآیند واگذاری آن از ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ و همزمان با ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت آغاز شده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بیان کرد: یکی از اهداف وزارت کشور و مقام عالی وزارت، آقای دکتر وحیدی که الحق و والانصاف مستمراً بدنبال بهبود و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بوده و هستند دستورات ویژه ای در این خصوص داشته که یکی از ماحصلهای این امر ورود خودروهای ون وانا به این حوزه است که در گام نخست در ماه جاری 620 دستگاه ون به شهرداری های مشمول تخصیص داده خواهد شد.

ضامنی با اشاره به خصوصیات بارز این خودروها یادآور شد: خودروهای ون جدید دارای فضای داخلی مناسب هم از لحاظ فاصله صندلی ها و راهرو وسط و سقف بلند است و همچنین مجهز به تکنولوژی AVL جهت پایش پیمایش مسافتهای طی شده هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.