| کد خبر: 217153 |

رییس هیات مدیره ومدیر عامل پیشروتاب

◄ در حاشیه بازدید خبرنگاران از این واحد صنعتی بیان کرد؛

تین نیوز

گیلان| مهندس کاظم مادرشاهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل پیشروتاپ  در ابتدای مراسم ضمن  عرض خیر مقدم  و تبریک روزخبرنگار به خبرنگاران اظهار داشت : بسیار خرسندیم که فعالینی از جنس شما در جامعه وجود دارند که با کمترین انتظارات، مطالبات به حقه مردم را پیگیری می کنند و بعضا می بینیم که در راه این مطالبات بهای زیادی می دهند ولی خسته نمی شوند که این جای تقدیر و تشکر دارد .

مهندس مادر شاهی در ادامه از دکتر رنجکش مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری و یکی از پیشکسوتان عرصه خبر ، جهت حضور در این مراسم قدردانی کرد و گفت : این مجموعه که از سال ۱۳۹۲ مجددا احیا شد ، میراث دار حوله بافی استان گیلان است و به جرات می توان گقت که حمایت های مجدانه ی دکتر رنجکش و همکارانشان در مجموعه استانداری از این واحد تولیدی در رفع موانع بسیار موثر بوده و جا دارد اینجا از زحمات ایشان تشکر و قدردانی نمایم .

وی افزود : با شیوع ویروس کرونا ما هم به عنوان فردی از اعضای جامعه احساس مسئولیت کرده و تلاش نمودیم نقشی در پیشگیری از این ویروس خطرناک داشته باشیم . در همین راستا با همکاری و هدایت تیم تحقیقاتی و دپارتمان نانو شرکت موفق شدیم ماسک هایی تولید کنیم که آنتی باکتریال بوده و قابلیت بارها شستشو را دارد و از طرفی چون با الیاف صد درصد پنبه بافته شده ضد حساسیت میباشد .

مدیر عامل شرکت پیشروتاب تصریح کرد : برای اولین بار در تولید این ماسک ها از تکنولوژی فوق پیشرفته نانو ذرات  استفاده کردیم که به گواهی انستیتو پاستور و دانشگاه بین المللی موناکو فرانسه، این ماسک ها به صورت ذاتی آنتی باکتریال شده یا به تعبیری آنتی باکتریال دائم شده است .

رییس هیات مدیره ی شرکت پیشروتاب تشریح کرد : این ماسک ها از نظر مالی نیز مقرون به صرفه بوده و به دهک های پایین جامعه که در تامین ملزومات بهداشتی دچار مشکل هستند کمک می کند تا با هزینه ی کمتری ماسک مصرفی خانواده را تامین کنند . ماسک های یک بار مصرف هر چندساعت یک بار باید تعویض شوند و در بهترین حالت شما در طول ماه باید برای هر نفر ۳۰ عدد ماسک خریداری کنید در صورتی که هر عدد ماسک میتال تولید پیشروتاب را می توانید یک ماه مصرف کنید .

مهندس مادرشاهی در ادامه گفت : امروزه در کشور ، حتی در جهان ، با کمبود ماسک روبرو هستیم که متاسفانه در استان ما نیز این کمبود بطور جدی احساس می شود چون قبل از شیوع کرونا ما در داخل استان تولید ماسکمان محدود بود . با شیوع کرونا تیم های جهادی و مجموعه های تولیدی صنعتی با هدایت و حمایت استانداری و سازمان صمت گیلان تولید ماسک را آغاز کردند ولی متاسفانه کافی نبود و هنوز هم کافی نیست .

وی افزود : همانطور که عرض کردم کارایی هر عدد ماسک میتال برابر است با سی عدد ماسک یک بار مصرف . پس اگر در زمینه ی تامین سرمایه ی در گردش ، یک حمایت جزئی از مجموعه ی ما بشود ما می توانیم با بالا بردن حجم تولید خود، تعداد ده هزار عدد روزانه تولید ماسک فعلی را به پنجاه هزار عدد برسانیم . زمانی که این تعداد را ضرب در سی کنیم نتیجه خواهیم گرفت از لحاظ کارایی ، معادل یک میلیون و پانصدهزار عدد ماسک یک بار مصرف را در روز دارد که میتواند سهم ویژه ای در تامین ماسک کشور را ایفا نماید.

مدیر عامل شرکت پیشروتاب بیان کرد : چند ماه پیش یکی از مجموعه های دولتی با صد میلیارد تومان هزینه یک مجموعه ی داخلی را ایجاد کرد که ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون عدد ماسک را داشت . در صورتی که ما با ۳ تا ۵ درصد این مبلغ توانایی این را داریم که روزانه پنجاه هزار عدد ماسک قابل شستشو تولید کنیم که کارایی آن معادل یک میلیون و پانصدهزار عدد روزانه ماسک یک بار مصرف خواهد بود .

این کارآفرین نمونه و جوان از رفتار برخی از سازمان ها مخصوصا سازمان امور مالیاتی و بانکها انتقاد کرد و گفت : یک مقدار فضای این رفتارها با سیاستهایی که مدیران محترم اقتصادی استانداری ، مدیران در راس نظام ، مقام معظم رهبری و غیره  در حمایت از تولید دارند متفاوت است . حال یا اعتقادی به این مسائل ندارند یا در عمل ناکارآمد هستند ولی با مصوبات خوبی که کارگروه رفع موانع تولید به ما داد خوشبختانه معضلات امور مالیاتی شرکت نیز تا حدودی حل شده که انشاالله قول دادند که مابقی را هم حل کنند .

وی افزود : ما داخل کارخانه ای هستیم که در روز می تواند ۱۵ تن حوله و ۱۸۰ هزار عدد پارچه ی ماسک قابل شستشو تولید کند و حداقل با تزریق سرمایه ای اندک می توانیم ۵۰ هزار عدد ماسک میتال تمام شده تولید کنیم که متاسفانه این مجموعه اکنون با ده تا پانزده درصد ظرفیت فعالیت می کند . تنها خواسته ای که ما از مدیران محترم استانداری داریم این است که در نقش حاکمیتی خود بانک ها را ملزم به تبعیت از سیاستهای کلی نظام نظیر “اقتصاد مقاومتی”و”جهش تولید” نمایند و به تولید و صنعت نگاه ویژه تری داشته باشند و بانکها این فرمایش حضرت آقا را که فرمودند صنعت گران جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند را بفهمند و مفهوم آن را متوجه شوند .

 

مهندس مادرشاهی با اشاره به این نکته که ما این امکان را داریم ۵۰۰ نفر اشتغالزایی جدید ایجاد کنیم عنوان کرد : در جامعه ی امروز ما کدام کار خیری بالاتر از ایجاد اشتغال است ؟ آن هم در استانی که شدیدا با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کند .

 

در بخش دیگری از این مراسم دکتر یونس رنجکش پس از عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار از نگاه هوشمندانه ی مدیر عامل شرکت پیشروتاب در استفاده از ظرفیت رسانه ای استان در حوزه ی کار و تولید قدردانی کرد و گفت : این نگاه می تواند پیوند دهنده ی جامعه با چالش ها و توانمندی های حوزه ی اقتصادی باشد .

وی افزود : پیشنهاد می کنیم سایر بخش های تولیدی نیز شرایطی فراهم سازند تا در همین نشست ها و بازدید ها ظرفیت ها و توانایی های تولیدی و خدماتی استان برجسته سازی شود .

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان عدم برجسته سازی توانمندی های اقتصادی را یکی از مشکلات عمده ی تولید و صنعت استان دانست و اظهار داشت : متاسفانه در افکار عمومی هنوز بسیاری از برندهای تولیدی استان که قابلیت صادرات دارند و در حال حاضر با بخش های مختلف اقتصاد جهان رقابت می کنند به دلیل عدم اطلاع رسانی هنوز برای بسیاری از مردم استان شناخته شده نیستند و نگاه های اینچنینی که پیوند دهنده ی افکار عمومی با فضای تولید و فضای اقتصادی استان هستند قابلیت ارزش گذاری دارند .

دکتر رنجکش از نگاه خوب مدیر عامل شرکت پیشروتاب تشکر کرد و عنوان داشت : همین که فرصتی شده تا خبرنگاران عزیز ما از حوزه های مختلف، در این مجموعه تولیدی در نوع خود منحصربفرد حضور یابند و بتوانند از نزدیک توانمندی های این شرکت را ببینند و به تصویر بکشند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است .

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان یکی از مهمترین رسالت های رسانه را عدالت اجتماعی دانست و گفت : عدالت اجتماعی به فرآیند فضاسازی های افکار عمومی برای برجسته سازی کمک می کند . دیدن این ظرفیت ها برای خود خبرنگاران نیز جذابیت دارد و از طرفی به عنوان یک بیننده ی خبری می توانند بازتاب دهنده ی بسیاری از ارزش های نهفته در فضای اقتصادی ما باشد .

 

دکتر رنجکش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که پشتیبانی از واحدهای تولیدی مهم‌ترین سیاست دولت در طی هفت سال گذشته بوده است، تشریح کرد: باید ضمن حفظ شرایط موجود شرایط اقتصادی مناسبی را در کشور و استان ایجاد نماییم و تنها راه برای تحقق این امر حفظ شرایط موجود و رونق بخشیدن به واحدهای راکد گیلان است.

وی مهم‌ترین چالش کشور را تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی دانست و خاطر نشان ساخت : کشورهای غربی و در راس آن آمریکا شدیدترین تحریم را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده و مردم در سخت‌ترین دوران خود به سر می برند ، در این بحران دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای خروج کشور از این شرایط دارد لذا باید در سال جدید به جهش و‌ رونق تولید توجه ویژه شود تا بتوانیم به امید خدا قله‌های موفقیت را در کشور فتح کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با تاکید به این نکته که کسب و کارها امروز شرایط شکننده‌ای دارد، اظهار داشت:  برای جبران خسارات کسب و کارهای ناشی از کرونا، ۱۴ رسته ی شغلی در ردیف دریافت تسهیلات قرار گرفتند که بزودی برای سایر رسته ها نیز اقداماتی انجام می شود.

 

وی تصریح کرد : با تمامی حمایت هایی که دولت برای جبران بخشی از خسارات و رونق و فعالیت کسب و کارها تا کنون انجام داده ، متاسفانه هنوز این تسهیلات در مرحله پرداخت توسط بانک ها با مشکل روبرو است که باید برای برون رفت از این شرایط  با اصلاح ساختارهای موجود، تسهیلاتی که دولت برای حمایت از رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته را بانک ها روان تر  پرداخت کنند.

 

دکتر رنجکش با اذعان به اینکه یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشکلات ناشی از کرونا به استان گیلان اختصاص یافته است، بیان داشت : تا کنون رقم صنوف ثبت نام کننده در سامانه کارا فقط رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ است که آن هم تاکنون کمتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد از افراد ثبت نام شده  مبلغ تسهیلات را دریافت کرده اند.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان در پایان سخنان خود گفت : در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای استان تعطیل و آسیب پذیری آنها شدید است . از این رو، باید با نگاه همه گیرانه و تسهیل گرانه، حمایت های  در نظر گرفته شده برای این واحدها را به سر انجام رسانیم .

در پایان  این مراسم از خط تولید حوله و ماسک صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب بازدید به عمل آمد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.