| کد خبر: 265570 |

◄ خود مالکی یا شرکت محوری؟ بهره وری کدام یک در حمل و نقل جاده ای کالا بیشتر است؟

با توجه به جایگاه خود مالکی در حمل و نقل جاده ای کالا، لازم است اقدامات مسئولان دولتی در راستای هوشمند سازی حمل و نقل نیز در همین راستا باشد.

تین نیوز

خود مالکی حرف اول را در حمل و نقل جاده ای کالای کشور می زند و طرح های مربوط به شرکت محوری با تمام حمایت هایی که از آن صورت گرفته، شکست خورده است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی حمل و نقل جاده ای کالا با بیان این مطلب گفت: با توجه به جایگاه خود مالکی در حمل و نقل جاده ای کالا، لازم است اقدامات مسئولان دولتی در راستای هوشمند سازی حمل و نقل نیز در همین راستا باشد.

وی در شبکه های اجتماعی تاکید کرد:  آیا مدیران وزارت خانه راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، هنوز باور نکرده اند که قدرت خود مالکی در حمل و نقل جاده ای فراتر از آن است که برخی افراد منفعت طلب برای آن نسخه پیچی می کنند! 

این راننده کامیون افزود: چرا با این وصف مسئولان دولتی اجازه می دهند عده ای با عنوان شرکت محوری، پیشنهادات و طرح های متناقض با حمل و نقل جاده ای کشور ارایه داده و موجب ایجاد نارضایتی و اختلال در شبکه حمل و نقل جاده ای کالا شوند.

بکرانی عنوان کرد: این در حالی است که وقتی از  شرکت های حمل و نقل جاده ای بزرگ مقیاس هوشمند سخن به میان می آید  یعنی اینکه حداقل توانایی داشتن 3000 ناوگان ملکی برای جابجایی انواع محموله ها در حمل و نقل جاده ای و خدمات دهی به صورت آنلاین را داشته باشد تا بتواند به بهره وری واقعی دست یابد.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای جاده ای شهرستان فلاورجان در حال حاضر در حمل و نقل جاده ای کالا شرکت هایی تحت عنوان شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند فعالیت می کنند که پشتوانه آنها  100 دستگاه ناوگان ملکی است.

وی گفت: شرکت محوری با تمام اقداماتی که در این سال ها در راستای حمایت از آن انجام شد،  حمل و نقل جاده ای ما را به نابودی کشاند و یک طرح شکست خورده برای حمل ونقل جاده ای است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد محمدپور 0 0

    شرکت محوری در حمل ونقل جاده ای کالا باعث افزایش کرایه های حمل ونقل جاده ای میشود،به طوری رانندگان با لاستیک کهنه وشب بیداری ،خورد وخوراک آنچنانی روزگار خود راسپری می کنند، ولی رانندگان شرکتهای حمل ونقل شرایط خاص خود را دارند.

    متاسفانه زیر ساخت‌های نابسامان حمل ونقل جاده ای اعم از جاده وامکانات رفاهی وکاهش ضریب امنیت ، نابسامانی سازمان راهداری در ساماندهی به کامیونهای فرسوده ،پایین بودن میزان کرایه ،هیچ سرمایه گذاری را به سمت حمل ونقل جاده ای سوق نمی دهد.

    مجموعه عوامل فوق در کنار مشکلات مرزی وگمرک مزیت کشورمان را در منطقه در باب ترانزیت کالا کاهش داده است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 1

    اگر حمل ونقل میخواست شرکت محوری شود صدها شرکت حمل ونقل صوری بدوندیک متر گاراژ وبدون یک کامیون وراننده ساخته نمیشد پول توباربری بدون هزینه وبدون سرمایه ست با یک خط موبایل ویک پراید وموتوربرق سیار اقدام به صدوربارنامه میکنند چه نیازی به شرکت محوری و خریداری کامیون دارند وقتی این همه کامیون با کرایه زیرتعرفه بارشان را جابجا میکند .حمل ونقل ایران سالهاست خودمالکی است وهرکس گفته شرکت محوری نمیداند شرکت اگرصدکامیون داشته باشد درطی چندسال ورشکست میشود پس به جای توهمات بیجا به فکرنگهداری سیستم کنونی راننده مالک وخودراننده بودن کامیوندار باشید.

  • مرتضی مرادی 2 0

    متاسفانه با فرمایشات رییس محترم انجمن صنفی فلاورجان بطور جدی مخالف هستم..
    زیرا گرداندن حمل‌ونقل چه در حوزه کالا و چه بخش مسافر بصورت خودمالکی صرفاً در چند کشور (عقب‌مانده و توسعه‌نیافته در زمینه حمل و نقل) و ایران ما دیده میشود..!!
    و همین امر باعث آشفتگی در این صنعت شده و هرکس بعنوان مالک وسیله نقلیه، ساز خودش را می‌نوازد...
    درحالیکه اگر با فرمولی که بنده چندین سال قبل به مسئولان وقت سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور ارائه کردم،، ما خواهیم توانست نظم و انضباط بسیار بیشتری به این سیستم وارد کنیم که هم مالکین فعلی و هم رانندگان غیرمالک از آن منتفع شوند..

    متاسفانه از آنجایی که اراده‌ای برای تقویت حمل‌ونقل در مسئولین این حوزه وجود نداشته و چون بسیاری از مدیران این بخش‌ها خود، در کسب درآمدهای مستقیم و جانبی ذی‌نفع هستند، این امر جز با یک تحول عظیم در بخش مدیریتی این صنعت میسر نخواهد بود...
    به این شکل که مدیرانی که تا امروز امتحانات خودرا پس داده و هیچ پیشرفتی در حوزه مدیریتی خود نداشته‌اند، با نفراتی دلسوز، متعهد و کاربلد جایگزین شوند و به این صنعت نگاه پدرخوانده‌وار نداشته باشند..
    اگر ما بتوانیم سیستم خودمالکی را حذف و سرمایه‌گذاران مطمئن و متمول را دعوت به تأسیس شرکت‌های بزرگ جایگزین کنیم ، در وهله اول پای دلال و کسانی که با اجاره یک دکه یا چهاردیواری به اسم شرکت حمل‌ونقلی بارنامه یا صورت وضعیت صادر می‌کنند را از این صنعت بیرون خواهیم کشید..
    و سپس میتوانیم نیروی کار واقعی را جذب کرده و با نظم و ترتیب آنها را بکار مشغول نموده و رانندگان مجازی و غیرواقعی را کنار بزنیم...
    در اینصورت دیگر نه دولت مجبور به پرداخت یارانه بیمه فعالان و رانندگان خواهد شد و نه پسرخاله‌بازی ها در این صنف ادامه پیدا خواهد کرد..
    بنده ضمن تشکر از سایت وزین و پربازدید تین‌نیوز از شما تقاضا دارم سلام مجدد بنده را خدمت مدیران ارشد سازمان و وزارت راه ابلاغ بفرمایید...
    باتشکر از شما
    ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۲
    مرتضی مرادی
    🌹🙏

    • علی سلیمانی 0 0

      با عرض سلام و احترام
      کاملا موافق شرکتی شدن حمل و نقل جاده‌ای کشور و عدم ادامه مسیر فعلی به صورت خود مالکی طبق فرمایش و راهکار پیشنهادی جناب آقای مرتضی
      مرادی هستم
      با سپاس فراوان ، علی سلیمانی

  • علی 1 0

    درود بر شما
    با توجه به فرمایشات و ادله جناب آقای مرادی بهترین راه حل برای رهایی از مشکلات عدیده حمل ونقل شرکتی شدن میباشد
    بنده به عنوان یک راننده برون شهری مسافری با شرکتی شدن موافقم

  • امان الله الله بخش 0 0

    موافق

  • علی سلیمانی 0 0

    با عرض سلام و احترام
    بنده با توجه به مشکلات موجود در سیستم حمل و نقل کشور و راه برون رفت از این معضلات طبق فرمایش و نظر آقای مرتضی مرادی کاملا موافق شرکتی شدن حمل و نقل جاده‌ای
    هستم