| کد خبر: 262607 |

◄ ورود فراقانونی اداره نظارت بر اماکن به تعیین صلاحیت رانندگان و صدور کارت هوشمند

ورود ادارات نظارت بر اماکن به موضوع تعیین صلاحیت رانندگان عمومی، فاقد وجاهت قانونی است.

تین نیوز

ورود اداره نظارت بر اماکن یکی از استان ها به مجوز رانندگی رانندگان عمومی جاده ای ( کارت هوشمند رانندگی ) ، فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش تین نیوز، عضو هیئت مدیره کانون رانندگان مسافری در مورد اقدام اداره نظارت بر اماکن یکی از استان ها برای الزام معرفی رانندگان مسافری به این اداره، گفت: این اقدام استانی بوده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چنین بخشنامه ای صادر نکرده است.

خبر مهم امروز را بخوانید:

مزایا و مراحل جالب اجرای اولین روسازی بتنی در اتوبان شیراز اصفهان + فیلم

مختار داوودی افزود: در دستور العمل مربوط به صدور و تمدید کارت هوشمند به صراحت گفته شده است استعلام از مراکز بهداشتی جهت تست اعتیاد، همچنین راستی آزمایی در مورد نداشتن شغل دیگر و بازنشسته نبودن با استفاده از اهرم بیمه تامین اجتماعی فرم ۲و۴  و استعلام از اتحادیه ضرورت دارد.

این فعال صنفی عنوان کرد: حتی سوابق افراد نیز که قبلا با استعلام از ادارات تشخیص هویت مشخص می شد و اگرچه این مورد شامل احکام کیفری موثر و غیر موثر نبود ( مگر محکومیت محرومیت اجتماعی ) اما بعدها به دستور قوه قضائیه برای دریافت مجوزهای کسب و کار نیاز به استعلام قضایی نیز منتفی شد.

داودی در مورد ورود ادارات نظارت بر اماکن به موضوع تعیین صلاحیت رانندگان عمومی، گفت:  راننده مکان نیست بلکه دارای شخصیت حقیقی است و ورود اماکن از طریق شرکت ها به صدور مجوز رانندگانی ( کارت هوشمند رانندگی ) که صلاحیت شان قبلا از سوی سازمان راهداری تایید شده فاقد وجاهت قانونی است.

این راننده اتوبوس خاطرنشان کرد: در قانون اساسی و در اصل 37 اصل بر برائت است و اشعار می دارد: "اصل، برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم محسوب نمی شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد. "

این فعال صنفی افزود: اصل برائت بدان معنی است که تا زمانی که جرمی در دادگاه ثابت نشده است، نمی توان فردی را مجرم دانست و مجازاتش کرد.

عضو هیئت مدیره کانون رانندگان مسافری ادامه داد: بر این اساس اقدام مسئولان یکی از استان ها مدر مورد تعیین صلاحیت رانندگان توسط اداره اماکن با قانون و آزادی های فردی مغایرت دارد، اماکن می تواند به اتوبوس یا شرکت ورود کند ولی نمی تواند برای جرمی که مشهود نیست پیش داوری و راننده را از کار محروم کند.

وی تاکید کرد: در ضمن اماکن زیر نظر فراجا است و آنان می توانند در پاسگاه   های انتظامی یا قرارگاه های پلیس راه با افرادی که با اقداماتی نظیر خالکوبی و تتو مشهود و نوع پوشش خود (چون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای راننده لباس فرم تعین کرده است) هنجار شکنی کرده اند،  برخورد کند ولی اینکه به بهانه یک هنجارشکن کل صنف زیر سوال برود کار درستی نیست.

داوودی با بیان این که اقدام اداره نظارت بر اماکن در ورود به موضوع تعیین صلاحیت رانندگان مسافری، اقدامی  فرا قانونیبوده است، گفت: با این روند در آینده باید شاهد استعلام صلاحیت رانندگان از انجمن دندان پزشکان ، منابع طبیعی ، سازمان آتش نشانی هم باشیم!

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش تصویر نامه ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد که طی آن وی اداره نظارت بر امکان عمومی یکی از استان ها، شرکت های حمل و نقل مسافری سواری کرایه این استان را به معرفی رانندگان به اماکن برای تعیین صلاحیت،  مجبور کرده بود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد 1 0

    باسلام مشحص نیست در کشور ما رانندگان برون‌شهری جهت کسب درآمد و معشیعت زندگی خود و خانواده اش از چند تونل و کانال باید عبور کند بحرحال با توجه به دستورالعمل و بخشنامه‌های مکرر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در ابتدا داشتن مدرک تحصیلی و استعلام آن از آموزش و پرورش سپس گذراندن دوره کلاسهای آموزش در نوبت سه الی شش ماهه‌ مراجعه به مراکز طب کار جهت تاییده سلامت روحی جسمانی و اعضائ بدن سپس مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی شعبه مربوطه جهت احراز هويت و آزمایشات بدو خدمت مراجعه به مراکز مربوطه جهت دریافت عدم سو پیشینه مراجعه به درمانگاه‌های مورد نظر برای ارائه تست عدم اعتیاد بعد از تمامی اینفرایند مراجعه به انجمن صنفی رانندگان واراه کل این مدارک به اضافه شناسنامه کارت ملی گواهینامه پایان خدمت سپس دریافت کارت هوشمند بعداز این مراجعه به قرارگاه پلیس راه استان مربوطه جهت دریافت مجوز رانندگی در جاده یعنی دفترچه کار رانندگی و برای اولین بار یکسال انتظار تا بتواند بعنوان راننده اول فعالیت نماید حال این یکی را کجای دلمان بگذاریم یک استان با اقدام فرا قانونی یعنی اماکن ورود نموده جهت تایید صلاحیت رانندگان استان مربوطه اماکن دراین مورد چه قوانینی و کدام ماده تبصره ورود نموده است جهت تایین صلاحیت افرادیکه آزاد هستند مسئله کسبه ودیگر موارد همچون او متفاوت فردی میباشد رانندگان با اونهمه مشغله رغبت به ورود. ویا ماندن در این صنف و شغل رانندگی را از دست داده اند حال این موضوع دیگر جای خود دارد چرا که سلیقه‌ای وارد شدن ضربات بس سنگین در حمل ونقل جاده ای وارد خواهد کرد بشدت جبران ناپذیر اکنون کشور با اینهمه مشگل و کمبود راننده در حوزه حمل ونقل رنج میبرد رنج را نیافزایید بلکه از کسر نمایید

  • محسن 3 0

    خواهشن من کارت هوشمند لازم دارم سن ۴٣ ولی کلاس چهارم دبستان دارم کمکم گنید

  • قادر عبادى 0 0

    به والله بعد از ١٥سال خون دل خوردن تو جادهاي أين مملكت ديگه حالم از أين شغل بهم میخوره نه حمايتى نه حقوق درستى نه بيمه درستي نه أمنيتى آخه به كدوم دلخوشى برم تو جاده بخدا خسته شديم هراحمقى هم از راه ميرسه واسه راننده شاخ ميشه. با وضع موجود مطمئن باشيدتايه مدت دیگه همه همكاران از أين شغل عذاب آور فرار ميكنند.عزت زياد راننده تانکر سوخت رسان.

  • شهرام 0 0

    مگه میشه به راهداری ربط داشته باشه اما به پلیس اماکن خیر در اصل پلیس باید کارت هوشمند را صادر کنه نه راهداری کار راهداری ساخت و مرمت جاده هاست نه دخالت در کار پلیس

  • گیلانی 0 0

    اتفاقاً اداره نظارت بر اماکن عمومی باید به این کار اصرار بورزد در تمام استان‌ها چون خیلی از رانندگان بین شهری فاقد صلاحیت لازم برای فعالیت در این حرفه محترم هستند متاسفانه هر کسی �رد این حرفه می‌شوند فاقد خیلی از صلاحیت‌های لازم اخلاقی و �تماعی می‌باشد و لزوم نظارت بر اداره امور رانندگان به غیر از سازمان راهداری باید از طریق اداری اماکن �بت به بررسی صلاحیت فردی این افراد اقدام کنند خیلی از راننده‌ها واقعاً در امور بین شهری فاقد صلاحیت لازم می‌باشند

  • نور اعشان 0 0

    به نظر من اداره اماکن بسیار کار درست و صحیح انجام داده هرچه سریع‌تر باید رانندگان حاضر در جاده � چانه‌هایی که بعداً وارد این حرفه می‌شوند اول بررسی صلاحیت فردی بشوند همانند سازمان تاکسیرانی یلی از این افراد فاقد وجاهت لازم برای ادامه کار در جاده هستند زن و بچه مردم با ماشین این افراد فاقد صلاحیت در سطح استان‌ها تردد می‌کنند لطفاً مسئولین اداره اماکن در استان‌ها حتماً ورود کنند واقعا واقعا باید �اره اماکن به شدت با این موضوع برخورد کند خیلی از این رانندگان فاقد صلاحیت اخلاقی می‌باشند دارای سوواقب سوء پیشینه و اعتیاد شدید به مواد مخدر هستند خواهشاً اداری اماکن در استان‌های شمالی حتماً ورود کند بسیار بسیار محیط ترمینال و رانندگان بین شهری به هم ریخته است بیشتر درگیر مسئله اعتیاد و مسائل اخلاقی می‌باشد لطفاً بررسی صلاحیت را آغاز کنید

  • تقی 0 0

    این اقدام قبل از اینکه بازدارنده و به نفع مردم باشه مربوط به درآمدزایی واسه اینگونه مراکز هستش یه دفتری میزنن میبینن درآمدش در اندازه آقازاده نیست میگردن یه صنف پرتعداد رو پیدا میکنن و با حمایت مسولان استانی مجبورشون میکنن فیش واریزی اونها رو هم پرداخت کنن خالکوبی داری اینقدر بده لباس فرمت تنگه اینقدر و الی آخر

  • ارزو 0 0

    چرا باید بیمه رانندگان این همه گرون باشه مگه همه راننده ها ماشین مال خودشونه؟؟؟اونایی که برای بقیه روی ماشین کار میکنن از کجا اوردن ماهی ۲۳۰۰ پول بیمه بدن؟؟؟اصلا بفکر قشر راننده ها هستین؟