◄ شرایط بد حمل و نقل جاده ای و رانندگان کامیون
بر اساس رای دیوان عدالت اداری سازمان راهداری با ورود به موضوع حق توقف رانندگان و ناوگان می تواند از این که کامیون ها به انبار سیار و رانندگان به نگهبان کالاهای تجار و صاحبان کالا در مبدا و مقصد تبدیل شوند، جلوگیری نماید.
فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقدند نرخ حق توقف کامیون ها در سال های اخیر به گونه ای تعیین شده که ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا به انبار سیار تجار و صاحبان کالا تبدیل شده است.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی و راننده کامیون در این زمینه گفت: نرخ حق توقف تعیین شده هیچ سنخیتی با پارامتر های متاثر از تن بر کیلومتر ندارد و چنان نرخ نامه ای در موضوع حق توقف در حمل و نقل جاده ای در این سال ها مشخص شده است که حتی راننده توان خوردن آب دوغ خیار هم ندارد.
گزارش مهم روز را بخوانید؛
◄ کامیون ساز خوش سلیقه پرقدرت ترین کامیون های چینی را قسطی می فروشد؟
◄ سانحه شدید ریلی در ایستگاه چادرملو یزد/ چند واگن نابود شد+ تصاویر
◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و 3 نکته ای که رانندگان باید بدانند
بکرانی تاکید کرد: رانندگان کامیون برای تخلیه و بارگیری کالا در مبدا و یا مقصد حتی حاضر به هزینه کردن از جیب خود برای راه انداختن کار صاحبان کالا می شوند چرا که میزان حق توقف دریافتی واقعی نیست.
وی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در مورد سپرده شدن وظیفه تعیین نرخ حق توقف کامیون ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: حالا که شرایط برای اصلاح و قانونمند شدن کار در موضوع حق توقف ناوگان مهیا شده و تعیین تکلیف آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محول شده است، ناگهان همه دلسوز شده اند که چرا دیوان عدالت اداری مصوبه ۱۶۵ شورای عالی هماهنگی ترابری را باطل کرد؟
این فعال صنفی ادامه داد: با توجه به شرایط سال های گذشته که کانون انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و تشکل های صنفی رانندگان و کامیونداران نتوانستند به فرمولی دست یابند که حداقل پاسخگوی برخی هزینه های تحمیلی ناوگان در موضوع حق توقف باشد و با تعیین نرخی سلیقه ای چنان کردند که حتی برخی از محموله ها از جمله گمرکی و یا بازارچه ای برخی صاحبان کالا و یا شرکت های حمل و نقل از پذیرش آن شانه خالی کنند، رای هیئت دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ۱۶۵ شورای عالی ترابری مسیر اصلی تعیین تکلیف حق توقف ناوگان را باز کرد.
به گفته بکرانی بر اساس رای دیوان عدالت اداری سازمان راهداری با ورود به موضوع حق توقف رانندگان و ناوگان می تواند از این که کامیون ها به انبار سیار و رانندگان به نگهبان کالاهای تجار و صاحبان کالا در مبدا و مقصد تبدیل شوند، جلوگیری نماید.
او اظهار امیدواری کرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به فکر تعیین نرخ حق توقف ناوگان بنا بر بررسی و تحلیل کارشناسی موضوع باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.