| کد خبر: 234757 |

◄ هشدار نسبت به بروز بحران در حمل و نقل جاده ای کالا

در صورت تکرار رویه های گذشته در حوزه حمل و نقل جاده ای، در 6 ماه اول سال آینده، کشور با بحران حمل و نقل مواجه شده و اقتصاد به رکود شدید دچار خواهد شد.

تین نیوز

یک راننده خود مالکِ دانش آموخته حقوق  که سابقه چهار دوره حضور در کانون رانندگان و کامیونداران استان کردستان را نیز دارد، معتقد است در صورت تکرار رویه های گذشته در حوزه حمل و نقل جاده ای، در 6 ماه اول سال آینده، کشور با بحران حمل و نقل مواجه شده و اقتصاد به رکود شدید دچار خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، فرزاد بابا ویسی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: با بی توجهی به نوسازی ناوگان فرسوده و واردات کامیون چینی و افزایش حرکت یک‌سر خالی کامیون ها و با اتش زدن یارانه سوخت که در حال حاضر ارزان تر از آب معدنی است و مدیریتی که در کمک به این حوزه موفق نبود، در 6 ماه اول سال جدید، کشور با بحران حمل و نقل مواجه و اقتصاد دچار رکود شدید خواهد شد.

وی گفت: ادامه حرکت به همین روال بدون ایجاد تغییرات اساسی و خریدن زمان با پرداخت بعضی هزینه ها و تصمیمات غیرکارشناسی و خطاهای استراتژیکی در طول این سال ها تداوم داشته است، تاوان سنگینی بر اقتصاد خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: معتقدم با توجه به اجرای قوانین شرکت محوری و عدم مقبولیت انتخابات فرمالیته نمایندگان رانندگان  به دلیل سنتی بودن روش انتخابات، حمل و نقل آزاد و رها شده و بدون نظارت در زمان بحران در مقابل عرضه و تقاضا، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل، استهلاک بالا، عدم ضمانت اجرا برای مصوبات مربوط به کرایه حمل، حق توقف، کمیسیون  و اجرای سلیقه ای بخشنامه ها در استان ها همچون تن -کیلومتر حمل و نقل جاده ای شرایط سختی را در پیش رو دارد.

باباویسی عنوان کرد: همچنین با توجه به شرایط یارانه بیمه، صدور کارت هوشمند برای افرادی که هیچ ارتباطی با حمل و نقل ندارند، بیمه آزاد برای رانندگان واقعی، بیمه تکمیلی ناقص، افزایش نیافتن کرایه و کنترل نشدن تولید و فروش قطعات تقلبی و روغن موتور کامیون و احتکار لاستیک، ارایه یارانه هایی بدون نظارت همچون سهمیه لاستیک که عملا زمینه ایجاد رانت و  فساد است، کمبود بار با بحران آب و برق و بازگشت کامیون های ترانزیتی از مرزها، تعطیلی سالن های اعلام بار به جای توسعه آن با سیستم های مدرن روز و زمینه ایجاد بازار دلالی و جدیدا اعلام بار فضای مجازی، ایجاد شرکت های کاغذی حمل و نقل بین المللی در بنادر با قیمت های بیش از بیست میلیارد تومان و سهامدار بودن صاحبان قدرت در همین شرکت های کاغذی و انحصاری کردن حمل کالاهای استراتژیک توسط بعضی از این شرکت ها، قطعا در آینده شاهد بحران حمل و نقل خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به حادثه تصادف یک دستگاه مینی بوس مسافری در کردستان که موجب مرگ چندین نفر از هموطنان شد، تاکید کرد:  بررسی علت حادثه  مینی بوس مدل 1362 در جاده های مرگبار کردستان از انتظارات بسیار محدود مردم است.

به گزارش تین نیوز، باباویسی عنوان کرد: چرا ناوگان فرسوده مسافری که با جان انسان ها در ارتباط است هنوز در حال فعالیت است،  کنترل عبور ناوگان عمومی در جاده های صعب العبور بر عهده کیست، نقش پلیس راه در کنترل تردد خودروی مسافری با بیش از دو برابر ظرفیت کجاست و مجوز فعالیت و تعویض پلاک ناوگان فرسوده بر عهده کیست؟

وی ادامه داد: آیا غیر فعال بودن مجوز تردد خودروی مسافری از ناوگان عمومی و فعالیت شخصی این ناوگان (مینی بوس و اتوبوس) در جاده ها کافی است پس نقش نوسازی ناوگان کجاست؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    احسنت. قیمت سوخت واقعی بشه ، مشکل کامیون فرسوده کلا حل میشه.