| کد خبر: 186919 |

◄ سهمیه سوخت ناوگان مسافری کافی نیست+جدول

یک فعال بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای معتقد است سهمیه سوختی که برای ناوگان مسافری جاده‌ای پیش‌بینی شده، دارای اشکالاتی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای معتقد است سهمیه سوختی که برای ناوگان مسافری جاده‌ای پیش‌بینی شده، دارای اشکالاتی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده اتوبوس در شبکه‌های اجتماعی در توضیح این مطلب اظهار کرد: در ناوگان مسافری، ظرفیت مسافر ارتباطی با قدرت مصرف خودرو ندارد، به‌طور مثال اتوبوس 25 نفره وی‌آی‌پی با 32 نفره کلاسیک یا 44 نفره ویژه از لحاظ موتور و مصرف سوخت مشابه بوده و ظرفیت سرنشین در میزان مصرف دخیل نیست.

او افزود: در جمع موتورهای گازوئیل سوز، مینی‌بوس‌ها تقریباً در یک رده قرار دارند، اتوبوس‌های قدیمی هم تقریباً با میدل باس‌ها در یک کلاس و زیر 200 اسب بخار توان و مابقی اتوبوس‌ها با برندهای مختلف دارای توان 300 تا 440 اسب بخار هستند.

این راننده خود مالک اتوبوس خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که 90 درصد اتوبوس‌هایی که توان 440 اسب بخار قدرت دارند مثل برندهای درسا، مارال و مان به‌صورت وی‌آی‌پی و ظرفیت 25 نفر هستند، در برند وولو در تیپ‌هایB7 ، الیارد،C457 که ظرفیت 40 نفره دارند توان موتور زیر 300 اسب بخار است و اسکانیا کلاسیک، B9 هم در 2 کلاس وی‌آی‌پی 25 نفره و ویژه 40 نفره از یک موتور برخوردار هستند و در نوع TX و بی 12 وولو و سه محور اسکانیا مصرف به مراتب بالاتر است.

وی تاکید کرد: همچنین در 6 ماهه اول سال به‌خاطر استفاده از سیستم سرمایشی که باید همزمان با شروع به‌کار موتور سیستم کولر هم روشن باشد، هر 1000 کیلومتر 50 لیتر افزایش مصرف سوخت برای ناوگان به‌همراه دارد و در ناوگان مسافری گاهی حتی در توقف‌های طولانی باید موتور به‌خاطر سیستم سرمایشی کار کند، هرچند پیمایشی ثبت نمی‌شود.

این راننده اتوبوس خاطرنشان کرد: برای مثال در یک تور گردشگری تهران به کاشان مسافت رفت و برگشت حدود 500 کیلومتر بوده و طبق فرمول صدی به سی، مصرف سوخت ناوگان باید 150 لیتر باشد و طبق ساعت هم اگر با 100 کیلومتر رانندگی شود، طی این مسیر پنج ساعت طول می‌کشد که تا اینجا ساعت با مسافت و مصرف همخوانی دارد ولی در واقع همین اتوبوس از ساعت 6 صبح تا 9 شب شاید 2 ساعت خاموش باشد، یعنی 13 ساعت به‌خاطر سیستم سرمایشی موتور درجا کار می‌کند.

وی گفت: بر این اساس مسئولان و کارشناسان باید در تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان مسافری به این توقف‌ها هم توجه کنند و تنها پیمایش خودرو را مورد توجه قرار ندهند.

photo_2019-04-30_11-35-39

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهمن میرزایی 1 0

    سلام بنده سهمیه سوختم خیلی کمه نمیتونم نصف ماه کار کنم هرماه همینجوریه کامیون هر روز بخوابه بازم خرج داره با بی گازوییلی نمیتونیم کارکنیم