| کد خبر: 170810 |

یک کارشناس حمل‌ونقل مطرح کرد:

◄ تاکسی‌های اینترنتی؛ ایجاد اشتغال با افزایش ترافیک شهری؟

فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند، ، جریان‌های غیرقابل پیش‌بینی ترافیکی ایجاد نموده و برخی بنگاه‌های کوچک اقتصادی مثل آژانس‌ها را نیز تعطیل کرده است.

تین نیوز

رسانه‌ها در حالی از ارسال لایحه‌ای از سوی وزارت کشور به هیئت دولت برای ایجاد محدودیت در فعالیت سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین از جمله اسنپ و تپسی و مخالفت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با این لایحه خبر داده‌اند که یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است فعالیت این شرکت‌ها بعضی مشاغل را به مرز تعطیلی کشانده است.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس آن‌چه در رسانه‌ها عنوان شده، امیر ناظمی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات به تازگی گفته است: وزارت کشور با تقدیم لایحه‌ای به هیئت دولت خواستار محدودیت در فعالیت سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین ازجمله اسنپ و تپ‌سی شده که این لایحه در کمیسیون امور زیربنایی دولت بررسی می‌شود و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مخالفت با این لایحه در این جلسه شرکت می‌کند.

این اظهارات عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات در حالی مطرح می‌شود که یک کارشناس حمل‌ونقل در مورد فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: یکی از توجیهات برای مخالفت با این لایحه، ایجاد اشتغال توسط این شرکت‌ها است. 

مهرداد عبدالهی افزود: این درحالی است که از نظر کارشناسی، این اشتغال، جریان‌های غیرقابل پیش‌بینی ترافیکی ایجاد کرده و برخی بنگاه‌های کوچک اقتصادی مثل آژانس‌ها را نیز تعطیل کرده است.

وی تاکید کرد: اگرچه با وجود حمل‌و‌نقل عمومی ضعیف، محدودیت این شرکت‌ها مشکلی را از حمل‌و‌نقل برطرف نمی‌کند اما باید اقدامی برای کنترل و جهت‌دهی به آنها در راستای بهبود حمل‌و‌نقل عمومی انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا بیشتر از این دیر نشده،  فکری به حال حمل‌و‌نقل عمومی بشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.