| کد خبر: 258529 |

بنیاد مستضعفان و دولت مسیر را کوتاه، اما گران کردند؛

عوارضی ۳۰۰ هزار تومانی برای رفت و برگشت از ۵۴ کیلومتر راه؛ نامه نرخ عوارضی محرمانه شد

هزینه عبور از قطعات یک و دو آزادراه تهران شمال که سازنده آن دولت و بنیاد مستضعفان هستند به 150 هزار تومان می رسد که هزینه رفت و برگشت از این آزادراه با احتساب قطعه 4 برای هر خودرو به بیش از 300 هزار تومان می رسد و قرار بر این است که گیت های عوارضی یکپارچه سازی شوند.

تین نیوز

هزینه عبور از قطعات یک و دو آزادراه تهران شمال که سازنده آن دولت و بنیاد مستضعفان هستند به 150 هزار تومان می رسد که هزینه رفت و برگشت از این آزادراه با احتساب قطعه 4 برای هر خودرو به بیش از 300 هزار تومان می رسد و قرار بر این است که گیت های عوارضی یکپارچه سازی شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، از روز گذشته باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران شمال برای عموم زیر بار ترافیک رفت و طبق گفته مسئولان در صورت تامین منابع مالی مابقی قطعه دوم تا بهار 1404 تکمیل می شود. اما موضوع مورد توجه در بهره برداری از این آزادراه در قطعات یک، دو (عبور از یک باند) و عبور از تونل البرز در قطعه دو و چهار، نرخ عوارضی آن است.

گزارش پر بازدید روز را بخوانید؛

با افزایش 25 درصدی نرخ عوارض در ماه جاری، در حال حاضر نرخ عوارضی قطعه یک آزادراه تهران- شمال در روزهای عادی 38 هزار تومان و در ایام پیک 50 هزار تومان است. همچنین قیمت عوارضی تونل البرز در قطعه دوم در روزهای عادی 30 هزار تومان و در روزهای پیک و تعطیل 50 هزار تومان است. نرخ عوارضی در قطعه چهارم هم 12 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.

حال گفته می شود با پیشنهاد سرمایه گذار این پروژه یعنی بنیاد مستضعفان قرار بر این است که عوارض جدیدی برای قطعه دوم به غیر از عوارضی تونل البرز در این قطعه در نظر گرفته شود که طبق بررسی اولیه نرخ پیشنهادی عوارضی جدید برای منطقه دو 60 هزار تومان است که دولت با نرخ حدود 50 هزار تومان موافقت می کند.

یعنی هزینه عبور از قطعات یک و دو آزادراه تهران شمال که سازنده آن دولت و بنیاد مستضعفان هستند به 150 هزار تومان می رسد که هزینه رفت و برگشت از این آزادراه با احتساب قطعه 4 برای هر خودرو به بیش از 300 هزار تومان می رسد و قرار بر این است که گیت های عوارضی یکپارچه سازی شوند. در ابتدای قطعه یک آزادراه، عوارضی حدود 150 هزار تومانی از هر خودرو اخذ شود حال اینکه با وجود خروجی های محلی در این آزادراه برخی از این ترددها، ترددهای محلی هستند اما راننده که از تمام این مسیر عبور نمی کند بایدتمام عوارضی آن را بپردازد.

محمود ملازینل، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه های شرکت ساخت  درباره نرخ عوارضی جدید باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران شمال اظهار داشت: تردد عمومی باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران شمال از روز گذشته برقرار شده اما هنوز عوارضی برای باند دوم اعمال نشده و کمیته مربوطه نرخ پیشنهادی برای عوارضی باند رفت قطعه دوم (عوارضی به غیر از تونل البرز) را بررسی کرده و نرخ بررسی شده به صورت محرمانه برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شده اما هنوز نرخ عوارضی از سوی وزیر راه تایید نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعلا عوارضی قطعه یک به طور جداگانه از عوارضی تونل البرز اخذ می شود و عوارضی قطعه دوم هم اعمال نشده است. ممکن است وزیر راه و شهرسازی تغییراتی را بر نرخ پیشنهادی اعمال کند و به همین دلیل عددی مشخصی اعلام نشده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصری 16 4

    دست توی جیب ملت نمودن شاخ و دم ندارن ملاحظه کنید

  • علی 10 4

    بنظر من باید بهترین راه کاهش قیمت عوارض تحریم این ازادراه واستفاده از راههای دیگر است اگر مردم با هم متحد باشند

  • ناشناس 3 1

    خوب میشودالبته وقتی همه مردن

  • ناشناس 10 3

    دزدی دولت ازجیب مردم تمومی نداره؟

  • احمد 4 2

    واقعا قیمتها نسبت به درآمد زیاد هست . ما باید زیر بار این قیمتها نریم

  • علی 0 3

    حق دارن اخه بیشتر از ربع قرن سرمایه خوابیده انجا

  • محمد 5 2

    بابا مردم از کجا بیارن ۳۰۰ هزار عوارض بدن

    • ناشناس 0 5

      از آنجایی که اگر نداری هر روز نمی ری شمال دور دور

  • عبدالله 1 2

    مملکت نیست خودمختاری خان خانی بزرگراه مشهد در یک لحظه واحد چهار تا برگ جریمه توسط یک مامور با یک کد واحد همزمان برای من آمده بخوام دنبالش برم اگر به نتیجه هم برسد و کسی هم باشد که بفهمد چقدر وقت باید بگذاریم؟؟ کسی به کسی نیست.

  • حسین کریمی 5 2

    پس این همه مالیات میدیم برای چیه ؟؟؟
    پول نفت و معادن کجا می‌ره ؟؟؟ ۴۴ سال هست هنوز یه جاده رو تکمیل نکردند

  • ناشناس 0 0

    برای بی شرفی سنگ تموم گذاشتن اینا لعنت خدا به همه ی ستمگران

  • ناشناس 3 2

    پس پول مالیات ما کجا خرج میشه که برای ساخت جاده سر مردم منت می‌گذارید شما دیگه چقدر بیشرف هستید

  • ناشناس 4 1

    بنیاد مستضعفان به اسم ما دست تو جیب خودمون نکن. این بنیاد برعکس نامش در هرجایی رد پاش هست

  • امیر 3 1

    مال بیت و مال. مال خودشون جیب مردم مال خودشون. ماشینهای لوکس مال خودشون بچه هاشون تو اروپا. اروپا هم مال خودشون. پول نفت هم مال خودشون. بدبختی کشیدن و با حقوق 8 میلیون کارگر هم مال ما با کرایه 4 میلیون تومان.

  • ناشناس 1 2

    من نمی دونم شمال.. که همه تا تعطیل میشه شمالن
    با این گرونی و بدبختی که داریم بشینید تو خونه خداوکیلی

  • شاپور 0 0

    ۲۰ساله به این مسئولین بی عرضه استان مازندران دارم میگم آقا شما باید از خودروهایی که وارد استان میشن عوارض بگیرید اما کو گوش شنوا؟!
    حالا۳۰۰هزار تومن باید بنیاد از خودروهایی که تشریف میارن شمال و زباله و ترافیک و دود و دم به استان مازندران هدیه میدن عوارض بگیره.
    نوش جان
    علی برکت الله
    باش تا صبح دولتت بدمد؛که این تازه از نتایج سحر است!!

  • علی قربانزاده 2 0

    هر سال از بیت المال بودجه میگیرن چکار میکنن بعد هم عوارض میگیرن این هم از وضعیت اتوبان هاست که به درد نمیخوره بخدا با پول یک سال عوارضی کل راهها را درست میکنم

  • ناشناس 1 0

    من آزادراه خرم آباد به اهواز پول ندادام جلوی ماشین من رو گرفتن و با
    زور و توهین از من پول گرفتن

  • ناشناس 4 1

    کسی که می گه من 300 هزار تومان برای رفتن به شمال ندارم هر هفته پا نمی شه بره شمال دور دور که حداقل 3 4 میلیون تومان خرج کنه
    اونی هم که می گه ندارم و مثلا سالی 2 بار پا می شه می ره شمال , اگر حقوق هر ماهش را هم 8.5 میلیون تومان در نظر بگیریم سالی بالای 100 میلیون تومان دربیاره یعنی لنگ 600 هزار تومان است ؟!
    یاد بگیرید که کمتر غر بزنید بیشتر فکر کنید تک تک شما غرغروها وقتی شمال می رید برای شکمتون و تفریحتون میلیون ها تومان خرج می کنید آیا ارزش ندارد که 300 هزار تومان خرج کنید تا خودتان و خانواده تان و دوستانتان را در یک راه امن به سفر ببرید راهی که ترافیک نخواهد داشت و می توانید 1.5 ساعته هم به شمال برسید ؟ ارزش ندارد ؟ جاده چالوس خصوصا در ایام بارندگی یک جاده خطرناک است میزان بارگذاری در این جاده حداقل 3 برابر حد مجاز است یعنی ماشین ها بوق هم نزنند هر یک تردد , به کوه فشار می یاره و کوه را برای ریزش و رانش آماده و آماده تر می کنه از اون گذشته وقتی این جاده به ترافیک و انسداد می خوره حتی تا 12 13 ساعت هم تو این جاده ماندیم سر مرزن آباد بارها و بارها 5 تا 7 8 ساعت تو ماشین هایمان نشستیم متوقف و پارک کرده وسط جاده و خانواده هایمان که وضعیت بدی را تجربه کردند . بنظرم شما غرغروها از همین جاده ناامن غیرقابل پیش بینی بهره ببرید اگر زنده و سرحال به شمال رسیدین آنجا 5 میلیون تومان به بالا خرج خوردن و تفریحتون بکنید !!!!!!! این هم یک تیپ فکریه بالاخره !
    ما در یک کشور سخت گذر زندگی می کنیم با کوه ها و رشته های کوه بهم پیچیده و زمین های باتلاقی و ... کمتر جایی در این کشور داریم که راهسازی در آن ساده باشد که یک دشت داشته باشیم با معادن مصالح همان نزدیکی , اگر قرار باشد با پول نفت دنبال راهسازی باشیم کماکان سرعت ساخت در همین حد خواهد ماند کماکان خیلی از مردم ایران به آزادراه ها و بزرگراه های استاندارد دسترسی نخواهند داشت و کماکان عزرائیل یقه خیلی از مردم این کشور را خواهد گرفت خصوصا در جاده های دو طرفه با امکان تصادف شاخ به شاخ , ما در این کشور 35 هزار کشته تصادف می دادیم که حالا این عدد به حدودا 13 هزار کشته رسیده ماشین هایمان که تغییر نکرده رانندگی مان هم همان است این راه سازی ها باعث شده تصادفاتی مثل شاخ به شاخ از خیلی از جاده های کشور برود در نتیجه میزان مرگ و جراحت ها کمتر شود ضمن اینکه راه نباشد هیچ چیزی نخواهد بود شما اگر تو منطقتون یک متخصص مثلا پزشک متخصص ندارید یک دلیلش همینه که یک جاده امن , استاندارد و سریع تو منطقتون ندارید اگر بخش خصوصی به منطقتون نمی آد باز دلیلش همینه اگر زیرساختی ضعیفید باز دلیلش همینه و نهایتا کشور هم در وسط چهارراه جهانیه و نمی تواند منفعت ببرد اما اگر بپذیریم که چنین راه های خوبی ساخته شود و مردم در ازای بهره بردن از یک راه استاندارد و کامل و امن یک پولی هم بپردازن که خصوصا برای ورود بخش خصوصی به راه سازی جذاب شود ما خیلی سریع تر می توانیم به جلو حرکت کنیم و حمله کنیم برای رساندن آمار کشته ها در جاده ها به زیر 5000 کشته در سال و نهایتا کسی اگر نخواست این پول را بده خیلی زیبا می تونه تا کرج بره اونجا وارد جاده چالوس بشه و از همان جاده چالوس تا مرزن آباد ادامه بده و باز پرداخت عوارض از قطعه 4 براش سخت بود می تونه از راه فوق العاده ناامن و فوق العاده غیراستاندارد مرزن آباد کلاردشت عباس آباد استفاده کنه بالاخره تلاشتونو بکنید که مفتی برسید شمال !!!!!!!!!!!!!!!

  • کیان 1 2

    پوست گوشت ملتا کندید به استخونشون رحم کنید

  • نادر 0 0

    چرا عوارضی تهران باید از تمام کشور مبلغ بیشتری داده بشود.
    در شهرستانها پرداختی پایین ولی در مقابل عوارضی تهران با توجه به تردد بالا گرانتر هست.
    سوما روزهای پیک باید عوارض کمتر بشه برعکس کنتور میندازین. .